5p

A tévés nézettségi versenyben továbbra is egyeduralkodó az X-Faktor. Az RTL Klub tehetségkutatója ezúttal dupla résszel jelentkezett, így nem csak szombaton, hanem vasárnap is remekül teljesített. Igaz az egy héttel korábbi rekordhoz képest kevesebben nézték a műsor hétvégi adásait.

Eddig műsorról műsorra magasabb nézettséget produkált az X-Faktor, így a második, a harmadik és a negyedik adás is az év legnézettebb produkciója lett. Nagy kérdés volt, hogy lehet-e még fokozni a tempót, főleg úgy, hogy ezúttal nem csak szombaton, hanem vasárnap is képernyőre került a tehetségkutató. Az újabb rekord ugyan nem sikerült, de aligha lehettek szomorúak az RTL Klubnál.

Az X-Faktor szombati tábor adása 35,8 százalékos közönségarányt ért el a 18-49-es korcsoportban, a másik fontos célcsoportnál, a teljes lakosságban a tehetségkutatót 1 millió 180 ezer ember látta. A vasárnap este is az RTL Klub győzelmét hozta: a második tábor adás 26,4 százalékos közönségaránnyal futott a kereskedelmi célcsoportban. Ezzel ugyan az idei évadban az egyik legalacsonyabb közönségarányát produkálta az idei évadban a műsor, ám arról nem szabad megfeledkezni, hogy azonos idősávban futott, mint a TV2 legerősebb programja, a Sztárban sztár leszek! Ha pedig ez nem lenne elég, akkor a köztévén is kiemelt érdeklődés mellett futó műsor volt, hiszen Forma-1-es futamot közvetítettek. Mindezek ellenére fölényes volt az X-Faktor győzelme, hiszen a TV2 műsorára 13,6 százalékpontot vert. A vasárnapi adást a teljes lakosság köréből 930 ezren követték figyelemmel, így a heti nézettségi toplistán a második helyre került.

Két este is tarolt az X-Faktor (Forrás: RTL Klub)
Két este is tarolt az X-Faktor (Forrás: RTL Klub)

Fordulatot jelentett az X-Faktor szereplése abból a szempontból is, hogy az ősz folyamán a hét utolsó napja fixen a TV2 győzelmét hozta eddig. A 44. héten viszont így az RTL Klub mind a hét estét megnyerte a kereskedelmileg fontos 18-49-es korcsoportban. Ráadásul a hétköznapokon is stabilan tartotta az előnyét, köszönhetően annak, hogy a Fuss család, fuss nem tudja megismételni a TV2 korábbi sportrealityjeinek sikerét. Ráadásul az első adások bizonytalansága után az RTL esti műsora, a Nyerő páros is magára talált, és immár simán veri a vele egy idősávban lévő Séfek séfe című gasztrovetélkedőt.

Vélhetően az előttünk álló héten sem lesz forradalmi változás sem a hétköznapokon, sem szombaton. A legnagyobb kérdés talán az lesz, hogy vasárnap a TV2 tehetségkutatója erőre tud-e kapni, vagy a hét utolsó napján ismét jelentkező X-Faktor nyer-e akkor.

Jönnek az új műsorok

Érdekes lehet viszont a verseny a jövő héttől, november 11-től ugyanis új műsorstruktúrával jelentkezik a TV2. A Tények Plusz után érkezik a TV2 vadonatúj napi fikciós sorozata a Mintaapák, ezt követően Majkával jön a Nyomd a gombot, tesó! című gameshow, és elstartol Ördög Nóra és Stohl András közös doku-realityje, az Újratervezés is.

A hírműsorok utáni műsorsávba kerül majd a TV2 új fikciós sorozata, amely ugyan egy argentin széria alapján készül, de azt teljesen a helyi viszonyokra adaptálják. A TV2 a sorozatra nagyon komoly erőforrásokat fordított, hiszen tíz állandó és jónéhány külső helyszínen folyik az egyik legnagyobb produkciójuk forgatása. A stúdiótér is hatalmas: 2000 négyzetméteren épültek fel a díszletek, ahol többek között óvoda, pizzéria, ügyvédi iroda és lakásbelsők kerültek kialakításra.

Az ismert és közkedvelt színészek mellett a kamera másik oldalára is komoly szakembereket szerződtettek, hiszen a produkció vezető dramaturgja Goda Kriszta, a vezető író Kormos Anett, a rendezői csapatot pedig például Spáh Dávid és a Balázs Béla-díjas Mátyássy Áron erősíti, akinek nevéhez az Aranyélet is fűződik.

A TV2 várhatóan Majka új gameshow-jához is komoly reményeket fűz, amelyet már hónapok óta promóznak. A vetélkedő ötletgazdája és műsorvezetője egyébként korábban azt mondta, hogy a Nyomd a gombot, tesó! végre egy naprakész produkció lesz. Majka szerint ugyanis a nézőket pörgős műsorral lehet ma már megfogni. Ezt egyébként megerősítik a nézettségi statisztikák is, hiszen hiába voltak korábban az ország kedvencei a Legyen Ön is milliomos! vagy az Áll az alku, az idén egyik vetélkedő sem tudott komoly nézettséget elérni.

Persze az RTL Klub is készül, már csak azért is, mert a héten (november 8-án) elköszön a napi sorozatuk, a Drága örökösök. A rajongóknak persze nem kell nagyon aggódni, hiszen jövőre jön a vicces sorozat harmadik évada. Ráadásul a héten a Nyerő páros is véget ér, így november 11-én megint új műsorstruktúra lesz a csatornán. A nézőknek szokni kell majd, hogy a mostanival szemben este 8-tól egyetlen műsor, a Konyhafőnök lesz majd késő estig. A gasztroműsor az előzetesen ismertetett program szerint bruttó 2 óra 25 perces lesz, ami elsőre elég hosszúnak tűnik. Mivel azonban évek óta nagy sikerrel fut a főzős vetélkedő, könnyen lehet, hogy a maratoni műsoridő ellenére is a nézők kedvence lesz. Ezúttal egyébként újra ismert emberek fognak főzni, a műsor szereplői között erősen felül lesznek reprezentálva a Barátok közt szereplői.

A 44. hét számait összefoglalva azt láthatjuk, hogy a két nagy csatorna közötti különbség tovább szélesedett. Az RTL Klub évek óta nem látott átlagos közönségarányt ért el a 18-49-es korcsoportban főműsoridőben (19-23 óra között), hiszen átlépte a lélektani 20 százalékos szintet (20,1% SHR). Ezzel szemben a TV2 tovább olvadt, és ezúttal 10 százalék is messze került a heti átlagot tekintve (9,1% SHR).

 

A középmezőny tagjainak az eredményét megnézve azt látjuk, hogy ismét visszább csúszott F+ (4,8% SHR), a Cool viszont A mi kis falunk miatt erős napnak köszönhetően meg tudta tartani egy héttel korábbi átlagát. Belehúzott önmagához képest a Viasat 3, amely most 2,5 százalékos átlagos közönségarányt ért el. A középmezőnyt szokás szerint a Duna TV (0,7% SHR) zárta.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!