A közbeszerzési hatóság oldalán jelent meg az az eljárást lezáró összefoglaló tájékoztatás, miszerint 3,95 milliárd forintos tendert nyert el a New Land Media, a Lounge Design és a MEC Hungary Kft. triója. Előbbi két cég a gyűlöletkampányról elhíresült, egyre több állami kommunikációs feladatot megszerző Balásy Gyula érdekeltsége, a MEC Hungary pedig egy nagy nemzetközi médiaügynökségi csoport, a GroupM tagja.
Nagy verseny nem volt a munkákért, hiszen egyedül ez a trió nyújtott be érvényes pályázatot, a Mindshare Médiaügynökség (szintén a GroupM tagja) ajánlatát érvénytelennek nyilvánította az ajánlatkérő, a Nemzeti Kommunikációs Hivatal. Az ok az volt, hogy megsértette az ajánlati kötöttséget, mivel ajánlatát a határidő után megküldött fax üzenettel vonta vissza.
A részletek szerint a nyertes cégek feladata 2 fő részből tevődik össze.
1) Kreatív és tartalomfejlesztési feladatokat kell ellátni. Vagyis
- meg kell alkotni Magyarországot, mint turisztikai márkát,
- ki kell dolgozni egy átfogó kommunikációs és kreatív stratégiát,
- meg kell tervezni és le kell gyártani a médiamegjelenések kreatív anyagait és tartalmait.
2) Médiaügynökségi, PR és online szolgáltatási feladatokat kell ellátni. Ez többek között a médiastratégia megalkotását, a médiatervezést és -vásárlást, kampányok értékelését foglalja magába.
Az elképzelések szerint Magyarország, mint turisztikai márka a következő országokban kerülhet promótálásra:
- szomszédos és közeli országok (Lengyelország és Románia),
- német nyelvű országok (Ausztria és Németország),
- Észak-Európa és Egyesült Királyság
- Latin nyelvű és BENELUX országok (Franciaország és Hollandia),
- Oroszország és FÁK-országok (nincs kiemelt ország),
- Arab-öböl menti országok (nincs kiemelt ország),
- USA, Kanada és Kína.
mfor.hu