Mészáros Lőrinc még tavaly februárban vásárolta be magát az eszéki fociklubba, azóta pedig a helyi sajtóhírek szerint is anyagilag stabilizálódott a korábban még jelentős adóssággal küzdő klub helyzete. Nem is csoda, hiszen amellett, hogy Mészáros (a Mészáros és Mészáros Kft.-n keresztül) rendezte a tartozásokat, a magyar közbeszerzéseken "szemtelenül sikeres" cégeket tudott támogatóként a horvát fociba csábítani.
Még tavaly feltűnt a támogatók között a gyakran új-Közgépkét emlegetett Duna Aszfalt, melynek vezetőjével Szijj Lászlóval több szálon is üzleti kapcsolata van Mészárosnak, többek között horvátországi ingatlanos cégük is van. Szintén támogató a közbeszerzéseken jól szereplő Magyar Építő Zrt., mely az új Puskás Stadiont építi a ZÁÉV-vel karöltve, de nemrégiben a jegybanki alapítványok kecskeméti egyetemén is ez a cég dolgozhat. Harmadikként tűnt fel a közbeszerzéseken szintén jól szereplő West Hungária Bau is, valamint a TRSZ. Utóbbi cégről kevesebb szó esik a sajtóban, pedig részt vesznek a fehérvári stadion építésében, az Esztergon-Budapest vasútvonal korszerűsítésében vagy a csornai elkerülőút kivitelezésében is.
Az NK Osijek honlapja szerint hozzájuk csatlakozott nemrég az osztrák Strabag, mely különösebb bemutatást nem igényel: az útépítési tendereken rendre jól szereplő cégről van szó. Hozzá képest a másik új támogató, a Föld-Trans 2001 Kft. kishalnak tűnik, hiszen a közbeszerzési hirdetmények alapján 2015-ben és 2016-ben is mindössze 2 tenderen tudott győzedelmeskedni, igaz, azok szép summával kecsegtetnek. Még 2015-ben a Városliget rekonstrukciójához kapcsolódóan elnyerték az Országos Múzeumi Restaurálási és Raktározási Központ bontásánek jogát, 148,8 millió forintért, 2016-ban pedig majdnem 4 milliárd forintot kaszáltak a ZÁÉV-vel közösen a Puskás Ferenc Stadion bontásáért.
A Föld-Trans elérhető legutóbbi beszámolója szerint a 2015-ös év a korábbinál gyengébbre sikerült, hiszen az átbevétel a felére, 576 millió forintra csökkent, igaz, így is sikerült nyereséget termelni, az adózott eredmény 1,2 millió forint lett, amit a tulajdonosok az utolsó fillérig osztalékként kifizettek. 2014-ben még 150 milliós osztalékhoz juthattak a tulajok úgy, hogy 28,5 milliót a cégben hagytak.
Helyi információk szerint a Strabagnak nemcsak támogatói szerepe lehet majd a klub életében, de az új stadion építésében is szerepet kaphat majd a társaság. A szponzori megállapodásról szóló hírekben egyébként arról lehetett olvasni, hogy év végéig 2 millió kunás (közel 75-80 millió forintos) támogatásról szóló szerződést írtak alá a felek.
mfor.hu