2p

Négyszer annyit, mint az IT-szektor, és háromszor annyit, mint az autóipar.

A gyógyszeripar Magyarországon négyszer annyit költ kutatás-fejlesztésre, mint az IT-szektor, és háromszor annyit, mint az autóipar - írja keddi számában a Világgazdaság Bodrogi József egészségügyi közgazdász tanulmánya alapján.

A klinikai vizsgálatok teljes vizsgálói költsége 64,5 milliárd forintot tett ki 2014-2015-ben Magyarországon. A legtöbbet a fájdalomterápia területén költötték egy betegre, de az onkológiai vizsgálatok kerültek összességében a legtöbbe az innovatív gyógyszergyártók számára.

A tanulmány szerint hazánkban 2012 óta folyamatosan nő a klinikai vizsgálatok száma: 2012-ben 307-et végeztek, 2015-ben 349 vizsgálatra adtak engedélyt a hatóságok. Összesen 17 415 beteget vontak be a klinikai vizsgálatokba 2015-ben.

Korábban az onkológiai vizsgálatok kerültek arányosan is a legtöbbe, azonban 2014-ben trendváltás történt, a fájdalomterápiás készítmények voltak a legdrágábbak: egy betegre 5,6 millió forintot költöttek, míg egy onkológiai beteg klinikai vizsgálata 2,2 millió forintba került. A harmadik legdrágábbnak a bőrgyógyászati vizsgálatok bizonyultak, ott betegenként 1,9 millió forintot költöttek a gyógyszercégek.

A klinikai vizsgálatok tekintetében Magyarország kedvező helyzetben van, ezt jelzi, hogy a legnagyobb innovatív gyógyszergyárak szinte mindegyike alapított leányvállalatot. A gyógyszeripari vizsgálatok az állami büdzsét is gazdagítják évi 35-39 milliárd forinttal.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!