2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Indulhat a tervezés és az ötletelés: hogyan lehet megoldani, hogy a ráckevei és a csepeli hév összekapcsolódjon a metró- és a nagyvasúti hálózattal.

Sikerült kiválasztani a nyertes ajánlattevőt a még idén márciusban elindított közbeszerzési eljáráson a H6-os ráckevei és a H7-es csepeli HÉV fővárosi kötöttpályás hálózatba integrálásának előkészítése tárgyában - derül ki a közbeszerzési hatóság oldalán frissen megjelent dokumentumban. A szerződést július 21-e után köthetik majd meg.

A nyertes ajánlattevőnek megvalósítási tanulmányt és költség-haszon elemzést kell készítenie a ráckevei és a csepeli HÉV metró- és nagyvasúti hálózattal történő összekapcsolódására. A munkára két ajánlat érkezett be, melyek közül a Transinvest-Budapest Kft. ajánlatát érvénytelennek minősítették, mivel határidőig nem teljesítette a hiánypótlást.

(Fotó: MTI)

Így a HÁHATHÁHÉT Konzorcium lett a befutó a nettó 748,27 millió forintos ajánlatával. A konzorcium tagjai:

  • a Trenecon Tanácsadó és Tervező Kft.,
  • az UTIBER Közúti Beruházó Kft.,
  • a FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt.,
  • az Infraplan Vasút- és Úttervező Zrt.

A projekt az 5-ös metróval is kapcsolatba hozható, igaz, ez annyira drága beruházás, hogy egyelőre csak álmodhatunk róla. Viszont ha valami készül Dél-Pesten, Csepelen, akkor azt mindenképpen úgy érdemes csinálni, hogy ha lesz rá fedezet és szándék, része lehessen egy sokkal nagyobb közlekedési hálózatnak - ezt még Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) elnöke nyilatkozta a Blikknek a közbeszerzési eljárás kiírásával kapcsolatban.

Loppert Dániel, a NIF kommunikációs igazgatója a lapnak akkor azt mondta: a megvalósíthatósági tanulmány többféle lehetséges üzemmódi és nyomvonal-változatot vizsgál, és arról szól majd, hogy miként lehet a budapesti hálózatba integrálni a csepeli és a ráckevei HÉV-et. Az építkezés az engedélyek megszerzése után legkorábban 2019-ben kezdődhetne majd el.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!