Most az almatermelők kerültek nehéz helyzetbe


A tej és a sertés után most az almánál okoz gondokat az európai túltermelés, az orosz embargó nyomán bennragadt lengyel alma az utóbbi hetekben ugyanis ellepte a piacot, ezért a gyümölcs ára még a tavalyinál is alacsonyabb szintre került - írja a Magyar Idők szerda számában.

Takács Ferenc, az Alma Terméktanács elnöke a lapnak elmondta: ősszel viszonylag jó áron tudták értékesíteni az almát a termelők, a fogyasztói alma és az ipari feldolgozásra szánt gyümölcs ára is magasabb volt. Bár a legtöbben arra számítottak, hogy tavasszal, a tárolás után drágábban tudják majd eladni a gyümölcsöt, az olcsó lengyel alma az egész kontinensen leszorította az árakat. Egyes becslések szerint februárban mintegy 1,2 millió tonna volt a lengyel raktárakban a gyümölcs mennyisége.

A szakember szerint a legnagyobb probléma az, hogy nincs kereslet a magyar árura és szinte alig akad felvásárló. Felhívta a figyelmet arra, hogy az árak nagyban függnek a minőségtől és a fajtától is. Van olyan alma, amelyet hazai hűtőházakból hatvan forintért visznek, de olyan tétel is akad, amelyet 120 forintért is el lehet adni. 

Takács Ferenc szerint enyhíti a gazdák kárát, hogy a léüzemek április elején elkezdik a hűtőházakban megromlott alma feldolgozását, de a kilónkénti 20 forintos ár sok esetben a tárolási költségeket sem fedezi.
 
MTI 


Tudja?

Vizes-vb költségszámláló*


* a közbeszerzési hirdetmények alapján ennyit már biztosan elköltöttünk a 25 milliárdosra tervezett rendezvényre

.
hirdetés
Promóció

Így kereshet pénzt profikkal
Érdemes a befektetési döntéseket magunknak meghozni, vagy bízzunk inkább szakemberekben?

Élményfaktor a digitális fizetésben
Lakást vegyünk vagy aranyat?

Nulla kamatot adnak a bankok? Akkor most mit kezdjen a pénzével?

-----------------------------------------------------------------------------

Most sokat spórolhat a céges tankoláson, mutatjuk hogyan!
Ha személyre szabott, prémium szolgáltatásokat szeretne valaki, nem a "megszokott" nagy olajvállalat kútjait érdemes választani.

-----------------------------------------------------------------------------

Mire épülnek a digitális fizetési modellek? Mi köze az élménynek a profithoz? Mit adhatunk a felhasználóknak?

Élményfaktor a digitális fizetésben

.
hirdetés
elrejt
 
.