A 2017-es költségvetési törvényjavaslatba beépítettek egy 5 milliárd forintos tételt a budai vasúti közlekedés fejlesztésére. Az elsőként benyújtott javaslatból csak annyi derült ki, hogy ez a budai vasúti közlekedés átalakítására menne, aminek legfontosabb része a kelenföldi állomás infrastruktúra-fejlesztése. A napokban azonban már felkerültek a parlament oldalára a jövő évi költségvetési tervezethez kapcsolódó fejezeti indoklások is, melynek egyik passzusa egyértelművé teszi a kormányzati szándékot: a Déli pályaudvar megszüntetését.
"Az előirányzat felhasználása Kelenföld állomás kapacitásbővítő beruházásainak, valamint a Déli üzemi pályaudvar vasúthálózatról történő leválasztása és a terület új vagyonkezelő részére történő átadása előkészítésének kivitelezési munkálataira történik."
olvasható a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium fejezeti indoklásában.
Mindezt pedig úgy döntötték el, hogy a márciusban megjelent kormányrendelet alapján júliusra készülnek el a hatásvizsgálatok, a terület hasznosítására vonatkozó ötletpályázat kiírása, lebonyolítása és csak szeptember a határideje annak, hogy a teljes koncepció a kormány elé kerüljön.
Cáfol az NFM
Az NFM tájékoztatása szerint a Déli pályaudvar teljes bezárásáról semmiféle döntés nem született. A jövő évi költségvetési tervezet indoklásában szereplő tétel kizárólag a nagy kiterjedésű, de csekély kihasználtságú, rozsdaövezeti jellegű üzemi pályaudvari területek más célú felhasználásának, és Kelenföld további kapacitásbővítésének költségeit fedezi. A fejlesztési tárca kormányhatározatban rögzített feladatként 2016 őszén terjeszt átfogó koncepciót a kormány elé a budai vasúti közlekedés fejlesztéséről.
Ilyen egyenruhában dogoznak a magyar vasútnál
mfor.hu