4p

Mi legyen a pénzünkkel? Tegyük állampapírba? Részvénybe? Ingatlanba? Kriptóba?
A befektetésektől a vagyonkezelésig - újra itt a Klasszis Klub Live!

Jöjjön el személyesen, találkozzon neves szakértőkkel vagy csatlakozzon online!

2024. március 27. 17:00

Részletek és jelentkezés itt!

Az év végi, év elejei időszakban mindig szokott egy-egy gyengébb hete lenni az esti időszakokban legnézettebb tévécsatornának, ám most lehet, hogy ennél többről van szó.

Már a karácsony előtti időszakban elkezdte elveszíteni a nézői egy részét a vezető tévés csatorna, ám az ünnepek idején, elsősorban a Reszkessetek betörők filmeknek köszönhetően nagyot erősödött. A karácsonyi utáni napokban viszont ismét lejtőre került, hiszen akkor a tévé előtt ülők 15 százaléka nézte átlagosan az esti órákban a 18-49 éves korcsoportból. Az RTL Klub, amely év közben rendre a legjobb szokott lenni a főműsoridő alatt (19-23 óra között), az év fordulója környékén a korábbi években is gyakran csúszott meg egy-egy hétre. Most azonban immár a harmadik olyan héten vagyunk túl, amikor érdemben nem sikerült elmozdulni a 15 százalék körüli szintről.

Hozzá kell tenni, hogy a csatornának jelenleg viszonylag kevés saját gyártású produkciója fut, pedig az a tapasztalat, hogy ezek tudják igazán megmozgatni a nézőket. Persze a hétköznapokat így is uralják a Barátok közt és az Éjjel-nappal Budapest duójával, ám a hétvégéken nem igazán tudnak olyan kínálattal előrukkolni, amivel magukhoz tudnák láncolni a nézőket. Igaz, a nagyobb költségvetésű produkciókat nem is januárban szokták a csatornák ellőni, azt sokkal inkább a tavaszi és az őszi műsorstruktúrába illesztik bele. Ebből a jövőbeni kínálatból pedig egyelőre csak néhány elem ismert, igaz ez nem csak az RTL Klubra, hanem a TV2-re is.

A csatorna közleményében ugyan megjegyzi, hogy a kereskedelmi célcsoportban az 50 legnézettebb műsort összesítő lista első 22 helyére az ő műsoraik kerültek, ám ez csupán azt jelenti, hogy a hétköznap adott állandó sorozataik mellett a Híradó, a Fókusz, illetve a Dr. Csont és a Váltótársak jobban szerepelt, mint a konkurencia műsorai. Hozzá kell tenni, hogy ezek a műsorok mind javították a csatorna átlagos közönségarányát.

Ismét szoros lett viszont a hétvége, hiszen szombaton megint az archívum hátsó sarkában talált filmmel kóstolgatta a TV2 a versenytársát. Ezúttal a Bud Spencer és Terence Hill fémjelezte mozival, az Ördög jobb és bal kezével rukkolt elő a kormányközeli kereskedelmi tévé, és a teljes lakosság körében lemosta az RTL Klubon vetített Zöldlámpás című filmet. Hozzá kell tenni, hogy a kevésbé nosztalgikus kereskedelmi célcsoportban fej-fej mellett végzett a két film.

Vasárnap sem volt jobb a helyzet, igaz akkor a Salt ügynök (RTL Klub) verte a teljes lakosság körében a Jurassic Park 2-t (TV2), miközben a 18-49-es korcsoportban minimális volt csak a differencia az RTL-es műsor javára. Más kérdés, hogy a hét utolsó napján a TV2-csoportnak volt egy jolly jokere, hiszen ekkor került adásba a Sztárban sztár + 1 kicsi, amely a fiatalabbak körében az RTL-es mozival azonos, míg a 4 év felettieknél határozottan jobb számokat hozott.

Érdemes néhány mondat erejéig elkalandozni a köztévé nagy dobásának szánt A Dal című műsorra is. A korábbi években a jelentkezőket alapvetően két nagy csoportra lehetett osztani: egyrészt a kereskedelmi tévék tehetségkutatóiban sikeresen szereplő énekesek, másrészt a karrierjüknek új lendületet adni szándékozó előadók vagy szerzők képviselői. Őket esetleg kiegészítette egy-egy „alternatív” előadó, aki például a Petőfi Rádióból már ismerős lehetett. Miután zenei téren a rádiócsatornát "kiherélték", ez utóbbi vonalat az első adásban a műsorvezető páros, Harsányi Levente és Peller Mariann képviselték, bár róluk szívesen lemondtunk volna.

Az Eurovíziós Dalverseny hazai válogatásának számító produkció első adása után (jó, talán anélkül is) bátran ki lehet jelenteni, hogy nem magyar előadó fogja nyerni a kontinens versenyét. A produkciók között nem csak a zsűri által állandóan keresett nagyívű, erős refrénnel bíró dal nem volt, de még csak olyan eredeti, dúdolgatható darab sem, mint amilyen annak idején Bye Alex Kedvesem című száma volt. Bár a nézők előre nem láthatták, hogy mit kapnak, a nézettség viszont mintha ezt sugallná, hiszen a műsor történetének egyik leggyengébb adatát produkálta A Dal.

Összefoglalva a 2. héten főműsoridőben (19-23 óra között) a 18-49-es korcsoportban az RTL Klub átlagosan tehát a legmagasabb közönségarányt érte el (15,2% SHR), ám ahogy ezt fent is jeleztük, a csatornánál korábban gyengének számító eredmény született. Tudta tartani a TV2 (10,5% SHR) a pozícióját, így minden tízedik tévé előtt ülő őket választotta. Fej-fej mellett volt a két RTL-es kábelcsatorna, a F+ (4,9% SHR) és a Cool. Javítani tudott valamelyest a Viasat3-at (3,3%SHR), míg a korábban nagy lökést jelentő dalversennyel is a középmezőny végén szerénykedik a Duna TV (2,3% SHR).

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!