3p

A Tesla történelmet írt tegnap: leszállították az első tömeges értékesítésre szánt autójukat, a Model 3 első 30 vevője megkapta az egy töltéssel 220 mérföldet (vagyis 354 kilométert) megtenni képes, teljes mértékben elektromos autót.

A Model 3 szedán az első, amit Elon Musk cége tömeges értékesítésre gyárt - írja a Business Insider összefoglalójában. Szeptemberben havi 1500 darabot, majd decemberben pedig már 20 ezer elektromos autó fog legördülni a gyártószalagokról.

A Model 3 35 ezer dollárba (nagyjából 9 millió forint) kerül, 5.6 másodperc alatt gyorsul 100 km/óra sebességre és alaptípus mintegy 350 kilométert tud megtenni egy töltéssel, míg a Prémium verzió - amely 9 ezer dollárral drágább - már 500 kilométert is képes megtenni, miközben 5.1 másodperc alatt gyorsul százra.
 
A modell képes az önálló parkolásra és autópályán vezető nélküli haladásra, és hatféle színben kapható. A 2016-ban bemutatott Model 3-ra félmillió előrendelés érkezett, így 2018 közepéig minden legyártott autóra megvan a vevő.
 
A tegnapi bemutató előtt az ezer dolláros előleget leperkálni kénytelen vevők igazából nem nagyon tudták, milyen lesz a Model 3 végleges változata. Most már látják, hogy az alapmodell végsebessége 210 km/óra, míg a Premium 225-re tud maximálisan felgyorsulni.
 
A Tesla új Autopilot-rendszere lehetővé teszi az autó sebességének a forgalomhoz igazítását, automata sávváltást mindenféle vezetői ráhatás nélkül, az autópályán való sofőr nélküli vezetés és az önálló parkolás mellett. Mindez ötezer dollárba kerül, ám az alap biztonsági felszerelés ingyenes, vagyis az ütközéselkerülés és az automata vészfék-rendszer benne van az árban.
 
A Model 3 a tegnapi bemutatón 

Mint minden Tesla autó, a Model 3 is hozzáférhet a cég töltőállomásaihoz, amelyek száma megduplázódik 2017 végére. A töltőállomásokon fél óra alatt lehet 270 kilométeres távolságra feltölteni az autókat, ami sokkal gyorsabb más töltőállomások sebességénél, viszont egy kisebb összeget kér érte a Tesla. 
 
Mindazonáltal az igazi kihívás a tömeggyártás beindulás lesz Musk cége számára. A Teslának korábban meggyűlt a baja a kiszállítással, a Model S és a Model X esetében is késett a leszállítás, a Model X pedig a visszahívás sorsára jutott.
 
Szeretne részesedni a Tesla sikereiből? Hajlandó kockázatot is vállalni? Próbálja ki az mfor trader rendszerét, kereskedjen akár a Tesla részvényeivel!  

A cég kihagyta a gyártási prototípus szakaszát, ami pedig pont azt a célt szolgálja, hogy ellenőrizze a cég az összeszerelés problémamentes működését, és ez még okozhat gondokat a későbbiekben.
 
Mindenestre a tömeggyártás történelmi tett Musk cégétől, aki 2006-ban tette közzé, hogy a Tesla célja, hogy egy mindenki számára megengedhető elektromos autót gyártson. Tizenegy évvel később, sportautó és SUV után az álom megvalósult: a Model 3-mal megvalósult a tisztán elektromos autó, ami mindenki számára hozzáférhető. 
 
 
 
A befektetők már megelőlegezték a sikert, hiszen a cég értéke felével nőtt, a Tesla piaci értéke a General Motors és a Ford szintjére jutott, noha a tömeggyártás még csak most kezdődik, ráadásul a két hagyományos autóóriás volumenétől messze elmaradva.
 
A kihívás mindenesetre adott a riválisok számára, Musk 11 év alatt felhelyezte a lécet, amit a többieknek meg kell ugrani, ha versenyezni akarnak vele.
 
mfor.hu 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!