A nyár egyik érdekes híre volt, hogy a Fradi sört az elmúlt egy évben kormányzati attak alatt álló holland sörgyártó, a Heineken szálltja. Az erről szóló szerződést augusztus elején írta alá Kubatov Gábor, az FTC elnöke és José Matthijsse, a Heineken Hungária Zrt. vezérigazgatója írta alá.
Megállapodtak
A választás érdekességét az adja, hogy a Heineken az ezt megelőző hónapokban az egyik leginkább támadott multi volt. A magyar kormány több tagja is sérelmezte, ahogy a holland cég romániai érdekeltsége ütközésbe került az egyik erdélyi kis sörgyártóval. A Csíki, mint brand a hollandoké volt, de a részben magyar tulajdonosok kezében lévő másik vállalkozás Igazi Csíki Sör néven dobott piacra terméket. A névjegyvita odáig fajult, hogy Lázár János személyesen kereste fel a magyar hátterű vállalkozást, s tett hitet a támogatása mellett.
Az ügy súlyát jelzi, hogy a parlamentben is felkereste egy holland delegáció Lázár titkárságát, ahol állítólag emelt hangú diskurzus folyt a felek között. Mindezt pedig betetőzte az a törvényjavaslat, amelyet csk lex Heineken-ként emlegetnek a sajtóban. Az önkényuralmi jelképek kereskedelmi használatát szigorító javaslat a vörös csillag feltüntetését tiltaná meg a termékeken. Vagyis azt a logót, amit a Heineken a múlt század elején kezdett használni. A cég szerint ennek spirituális jelentése van, a magyar kormány azonban csak az önkényuralmi jelképet látja az ábrázolásban. Tény ugyanakkor, hogy a legkeményebb kommunista időkben a Heineken eltekintett a vörös szín használatától.
A javaslatról még nem döntött a parlament, előbb Brüsszelben kellett megfuttatni, hogy kompatibilis-e az uniós joggal. időközben azonban Erdélyben sikerült megoldást találni a sörgyártók vitájában, amely mindkét fél számára elfogadható kompromisszumot jelentett.
Csakhogy Lázár nem vonta vissza az általa is jegyzett előterjesztését, kitart mellette. Éppen ezért kíváncsiak voltunk arra, mit szól a Fradi és a Heineken megállapodásához. A miniszter szavaiból az derült ki számunkra, hogy nem repes az örömtől.
"Meglátjuk, hogy marad-e rajta vörös csillag" - mondta portálunknak, mikor megkérdeztük mit szól ahhoz, hogy az állítólag a nemzet csapatának tartott FTC sörét a Heineken gyártja.
Emiatt egyébként nyugodt lehet a miniszter, ugyanis a terméken nem szerepel a Heineken logója, csak a Ferencvárossal kapcsolatos díszítő elemek.
Abból is nyilvánvaló, hogy Lázárnak baja van a megállapodással, amit ezután mondott.
"A foci sok mindent fölülír, ezzel kapcsolatban van véleményem, de azt inkább megtartom magamnak. Nyilván a futballklubnak kell eldöntenie, hogy mi és mennyit ér."
Ebből számunkra az jön le, hogy a miniszter más együttműködő partnert szívesebben látott volna a Ferencváros mellett, Kubatovék választását nem tartja szerencsésnek. A Fradi elnöke egyébként azzal méltatta a megállapodást, hogy a Heinekennek és az FTC-nek is azonos céljaik vannak, piacvezetők akarnak lenni. Szerinte a két cégben azonos, hogy nyerni akarnak. A fradi.hu oldalon megjelent beszámoló szerint arról s beszélt hogy két, a maga területén rendkívül sikeres, elismert, népszerű és komoly hagyományokkal bíró és azokat ápoló fél talált egymásra.
mfor.hu