A közbeszerzési hatóság dokumentumai közé töltötték fel az aláírt szerződést, melyet a NIF Zrt. a szerencsés kivitelezőkkel kötött. A hódmezővásárhelyi traim-traint a Strabag Vasútépítő Kft. és a Belfry PE Kft. (korábban TRSZ Gyenge és ERős Áramú Hálózatépítő Kft.) fogja megépíteni a szerződésben rögzített 8,9 milliárd forintért, amiért a következő feladatokat kell ellátnia:
- Közútfejlesztési tervezési és kivitelezési feladatokat,
- Vasútfejlesztési tervezési és kivitelezési feladatokat,
- Vasúti biztosítóberendezés, távközlési, illetve erősáramú tervezési és kivitelezési munkák,
- Lesznek párhuzamosan megvalósuló projektek is, pl a Szeged-Rendező pályaudvaron járműtelepet kell kiépíteni az új járművek számára,
A fentiek keretén belül Hódmezővásárhelyen 3,3 km hosszan egyvágányú városi villamosvonal épül ki 5 megállóhellyel és 1 végállomással, Szegeden villamosvonal épül a Rókus megállóhely és a 135 számú vasútvonal között.
A szerződés értelmében a feladatokat a hatályba lépéstől számított 20 hónapon belül kell majd megcsinálnia a nyertes vállalkozóknak. Ez azt jelenti, hogy jó esetben 2019 első felére készülhet el a projekt.
Mivel nagyvolumenű, összetett munkákról van szó, alvállalkozókat is bevonnak. A Strabag Vasútépítő zömében saját társcégeit hívta be:
- Strabag-MML Kft.,
- Strabag Építő Kft.,
- Strabag Rail GmbH.,
- a Roden Kft.,
- valamint a FŐMTERV Zrt. fog segíteni.
A Belfry PE Kft. két alvállalkozót nevezett meg:
- a Dunagép Zrt.-t,
- és a pro MONTEL Zrt.-t.
mfor.hu