Nem elég a rendelkezésre álló anyagi forrás, ezért eredménytelennek nyilvánította a Budapesti Közlekedési Zrt. a 3-as metró középső és déli szakaszának állomásaira kiírt közbeszerzési eljárást - találtunk rá a hatóság honlapján az összefoglaló dokumentumokra, mely alapján pár napon belül a hivatalos hirdetmény is megjelenik majd a közbeszerzési értesítőben.
A középső szakasz a Nagyvárad tér és a Lehet tér állomások közötti szakaszt foglalta magába, ahol az állomások felújítási munkái mellett többek között lifteket is be kellett volna építeni és cserélték volna a mozgólépcsőket is. Az eljárás során 4 cég adott be pályázatot:
- a Swietelsky Magyarország Kft. 59,6 milliárdért csinálta volna meg a munkákat,
- az SDD Konzorcium 63,9 milliárdos,
- a KÉSZ Építő és Szerelő Zrt. 63,3,
- és a Magyar Bau Holding 61 milliárdos ajánlatot nyújtott be.
Közülük is a Swietelsky lehetett volna a nyertes, mint a legalacsonyabb ajánlatot tevő, a gond viszont az, az eljárást eredménytelennek nyilvánította a BKK, mivel a szerződéskötéshez nem áll rendelkezésre elegendő fedezet.
Ugyanez a helyzet alakult ki a metró déli szakaszára kiírt eljárás során, ami a Kőbánya-Kispest és Népliget állomások közötti rész felújítására vonatkozott. Mivel nem elegendő a rendelkezésre álló fedezet, a szerződéskötés ebben az esetben is meghiúsult, az eljárás eredménytelen lett.
Ajánlatokat ugyanazok a cégek nyújtottak be erre a munkára is, mint a középső szakasz esetében:
- a Swietelsky 20,3 milliárd,
- az SDD Konzorcium 24 milliárd,
- a Magyar Bau Holding Zrt. 21 milliárd,
- a KÉSZ Építő és Szerelő Zrt. pedig 23,9 milliárd forintért csinálta volna meg a munkát.
A fentiek alapján a BKK ebben az esetben is a Swietelsky-vel szerződhetett volna, ha lenne 20,3 milliárd forintja a munkákra.
Az elmúlt napokban derült ki, hogy a 3-as metró északi szakaszának felújítási munkáit a Strabag nyerte el nem sokkal több, mint 24 milliárd forintos vállalási árral.
Székely Sarolta
mfor.hu