2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A 3-as metró állomásainak felújításának kálváriája újabb fejezethez érkezett el. Úgy tűnik, a BKK-nak nincs annyi pénze, amennyiért meg tudnák csinálni a déli és középső szakasz felújítását.

Nem elég a rendelkezésre álló anyagi forrás, ezért eredménytelennek nyilvánította a Budapesti Közlekedési Zrt. a 3-as metró középső és déli szakaszának állomásaira kiírt közbeszerzési eljárást - találtunk rá a hatóság honlapján az összefoglaló dokumentumokra, mely alapján pár napon belül a hivatalos hirdetmény is megjelenik majd a közbeszerzési értesítőben.

A középső szakasz a Nagyvárad tér és a Lehet tér állomások közötti szakaszt foglalta magába, ahol az állomások felújítási munkái mellett többek között lifteket is be kellett volna építeni és cserélték volna a mozgólépcsőket is. Az eljárás során 4 cég adott be pályázatot:

  • a Swietelsky Magyarország Kft. 59,6 milliárdért csinálta volna meg a munkákat,
  • az SDD Konzorcium 63,9 milliárdos,
  • a KÉSZ Építő és Szerelő Zrt. 63,3,
  • és a Magyar Bau Holding 61 milliárdos ajánlatot nyújtott be.

Közülük is a Swietelsky lehetett volna a nyertes, mint a legalacsonyabb ajánlatot tevő, a gond viszont az, az eljárást eredménytelennek nyilvánította a BKK, mivel a szerződéskötéshez nem áll rendelkezésre elegendő fedezet.

Ugyanez a helyzet alakult ki a metró déli szakaszára kiírt eljárás során, ami a Kőbánya-Kispest és Népliget állomások közötti rész felújítására vonatkozott. Mivel nem elegendő a rendelkezésre álló fedezet, a szerződéskötés ebben az esetben is meghiúsult, az eljárás eredménytelen lett.

(Fotó: MTI)

Ajánlatokat ugyanazok a cégek nyújtottak be erre a munkára is, mint a középső szakasz esetében:

  • a Swietelsky 20,3 milliárd,
  • az SDD Konzorcium 24 milliárd,
  • a Magyar Bau Holding Zrt. 21 milliárd,
  • a KÉSZ Építő és Szerelő Zrt. pedig 23,9 milliárd forintért csinálta volna meg a munkát.

A fentiek alapján a BKK ebben az esetben is a Swietelsky-vel szerződhetett volna, ha lenne 20,3 milliárd forintja a munkákra.

Az elmúlt napokban derült ki, hogy a 3-as metró északi szakaszának felújítási munkáit a Strabag nyerte el nem sokkal több, mint 24 milliárd forintos vállalási árral.

Székely Sarolta
mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!