2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Visszaeséssel kezdte a hetet a vezető ázsiai részvényindexek többsége, mivel a befektetők továbbra is aggódnak a megállíthatatlanul száguldó olajár és a japán földrengés következményei miatt. A Brent hordónkénti ára lassan a 130 dollárt közelíti, de már a WTI is jócskán 110 dollár felett van.

9719 ponton fejezte be a hétfői kereskedést a tokiói tőzsde Nikkei 225 indexe, ez fél százalékkal volt alacsonyabb a múlt pénteki záróértéknél. A hongkongi Hang Seng hasonló mértékben gyengült, a Shanghai Composite viszont 0,19 százalékot javítani tudott. Enyhe lecsorgás volt megfigyelhető a dél-koreai piacon, a Kospi 0,26 százalékkal zárt pénteki értéke alatt, miközben a tajvani tőzsde vezető indexe 0,16 százalékkal gyengült.

A befektetőket most legjobban az olajár töretlen emelkedése aggasztja, hiszen jelenleg is két és féléves csúcson van a nyersanyag jegyzése, és egyelőre nem is látszik, hogy kifulladna a drágulás. Ennek oka részben a Közel-Keleten zajló háború, illetve továbbra sem lehet tudni, hogy a felkelések nem terjednek-e át más országokra is a következő hónapokban.

Hétfő reggel a Brent típusú kőolaj hordónkénti jegyzése 126 dollár körül volt, míg a WTI 112,60 dollárba került a piacon a legközelebbi határidőre. A legtöbben attól tartanak, hogy a jelenlegi magas ár negatív hatással lesz majd a gazdasági növekedésre, illetve befolyásolja majd a kitermelést.

Azért a jelenlegi helyzetben is vannak olyan részvények, melyek profitálnak a magas olajárból: a legnagyobb ázsiai finomító, a Sinopec például 2,4 százalékkal erősödött hétfőn, míg a PetroChina 4 százalékkal ugrott feljebb. A vesztesek között többnyire légitársaságok voltak: a Korean Air Lines 3,7 százalékot bukott, a Quantas 2,7 százalékkal lett olcsóbb, a Cathay Pacific pedig 0,9 százalékkal esett pénteki árfolyama alá.

A légitársaságok mellett a japán autógyárak voltak a nap vesztesei, hiszen az egy hónappal ezelőtti földrengés és cunami után továbbra sem indult újra a termelés a gyárakban. Ráadásul az elemzők is pesszimisták a cégek kilátásaival kapcsolatban, most éppen a Citigroup jelentetett meg negatív elemzést. Nagyrészt ennek volt köszönhető a Toyota 2,5 százalékos bukása, a Nissan 2,2 százalékos visszaesése és a Honda 1,9 százalékos mínusza napközben.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!