Újabb 2000 vásárlót veszített Simicska lapja


Nem csitulnak a kedélyek a közbeszerzések királyából kegyvesztetté vált vállalkozó médiapiaci termékei körül. A Magyar Nemzet ugyanis tovább zuhan, igaz kicsit sikerült fékezni az esés mértékét.

Módszertan

Cikkünkben minden lap esetében az összes értékesített példányszámot vesszük figyelembe.

A Magyar Nemzet további olvasókat veszített 2016 második negyedévében. Az átlagosan értékesített példányszám ugyanis 17 396-ra esett az első negyedéves 19 434-ről és az egy évvel ezelőtti 28 679-ről - derül ki a Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség (MATESZ) legfrissebb adataiból. Ez százalékosan 3 hónap alatt 10,5, egy év alatt pedig 39,3 százalékos zuhanást jelent, amivel toronymagasan negatív rekorder lett az általunk vizsgált napilapok (sőt még a hetilapok) körében.

A negyedéves változásokat nézve 2016 április-június közötti időszak némi lassulást hozott, hiszen mióta lejtmenetbe kapcsoltak a Magyar Nemzeti számai, ilyen "kismértékű" csökkenésre nem volt példa. Az első negyedév például 14,3 százalékos zsugorodást hozott.

A milliárdos vállalkozó szakítása Orbánnal kevésbé viselte meg a Simicska-birodalom másik lapját, a Heti Választ. A második negyedévben 12 392 példányt értékesítettek, ami mindössze 2,4 százalékkal kevesebb az első negyedévinél. Igaz, éves szinten itt is összejött már egy 12 százalékos mínusz. 

A napilapokra visszatérve a Népszabadság és a Népszava is egyaránt "szenved". Utóbbi 10 522 darabos átlagos értékesítése 3,8 százalékkal kevesebb az első negyedévinél és 17 százalékkal marad el az egy évvel korábbi szinttől. A Népszabadság 37 134 darabos átlaga 1,4 százalékos negyedéves és 8,7 százalékos éves csökkenés eredménye.

A közéleti-gazdasági hetilapok sem remekeltek a második negyedévben. Egyetlen fénysugár mutatkozott ezen a területen, a HVG második negyedévben átlagosan értékesített 33 112 darabos példányszáma ugyanis 0,2 százalékkal több az első negyedévinél. 2015 azonos időszakához képest azonban 7,2 százalékos az elmaradás mértéke.

A 168 óra 12 979 darabos értékesítése 4,2 százalékkal kevesebb az első negyedévi teljesítménynél, és 14,5 százalékkal marad el az előző évitől.

Most a női- és a pletykalapok sem remekeltek

Noha a korábbi negyedévekben mindig volt olyan nőilap, vagy pletykamagazin, amelyik képes volt növelni az értékesítési számait, ez rendre átmeneti volt. A friss adatok szerint ráadásul lényegében minden általunk vizsgált lapnál csökkenés mutatkozott. Igaz, a Nők Lapja előző évhez képest egy nagyon szerény 0,1 százalékkal tudta növelni az értékesítését és most 213 419 példányt adott el a lapból átlagosan, az előző negyedévhez mérten ismét 2,2 százalékos mínuszt hozott össze.

A legnagyobb visszaesést negyedéves szinten a Bors regisztrálta, az értékesített 63 153 darabos átlag 5,4 száazlékkal kevesebb az előző negyedévinél. Éves bázison viszont a versenytársa, a Blikk lett a negatív rekorder, hiszen az idei második negyedévben eladott 115 379 darabos átlag 10,2 százalékkal kevesebb az előző év azonos időszaki teljesítménynél.

Székely Sarolta
mfor.hu


Olvasta már?



hirdetés
Nyakunkon a jövő

Kulcskérdés a digitális érettség

A digitális érettség egyre több vállalkozás esetében létkérdés. A Microsoft ennek mérésére dolgozott ki egy mutatót.

.
hirdetés
elrejt
 
.