Adler Judit: életidegen elképzelés a CSOK


A családi otthonteremtési kedvezmény (CSOK) a társadalmi realitások figyelmen kívül hagyásával, íróasztal mellett született, meglehetősen életidegen elképzelés - fogalmazott a GKI Gazdaságkutató Zrt. kutatás-vezetője a Népszabadságnak adott interjúban.

Adler Judit a lap hétfői számában azt mondta: hiába az élénk érdeklődés, a támogatást valóban igénylők köre igen szűk lesz, mert a családok realisták. Egy-egy pluszgyermek vállalása jelentősen rontja a családok jövedelmi státuszát - hívta fel a figyelmet.

Ha két felnőtt és egy gyermek él együtt, a fajlagos jövedelem szűk 10 százalékponttal marad el az országos átlagtól, két felnőtt és két gyermek esetében ez a hátrány duplájára nő, két felnőtt és három vagy több gyermek esetében pedig 40 százalékos lemaradást jelent.

A kutatás-vezető úgy vélte, hogy a még gyermektelen fiatal házaspárokat nagy társadalmi felelőtlenség beleugrasztani rögtön három gyerek vállalásába, mivel nincs tapasztalatuk reális döntésekhez, ugyanakkor ha "nem teljesítenek" az súlyos következményekkel jár.  

Adler Judit szerint a demográfiai helyzet javulásához arra van szükség, hogy növekedjen az életszínvonal, a családok lét-, vagyon- és jogbiztonsága, valamint a kiszámíthatóság.

MTI



Vizes-vb költségszámláló*

* a közbeszerzési hirdetmények alapján ennyit már biztosan elköltöttünk a 25 milliárdosra tervezett rendezvényre

.
hirdetés
Promóció

Így kereshet pénzt profikkal
Érdemes a befektetési döntéseket magunknak meghozni, vagy bízzunk inkább szakemberekben?

Élményfaktor a digitális fizetésben
Lakást vegyünk vagy aranyat?

Nulla kamatot adnak a bankok? Akkor most mit kezdjen a pénzével?

-----------------------------------------------------------------------------

Most sokat spórolhat a céges tankoláson, mutatjuk hogyan!
Ha személyre szabott, prémium szolgáltatásokat szeretne valaki, nem a "megszokott" nagy olajvállalat kútjait érdemes választani.

-----------------------------------------------------------------------------

Mire épülnek a digitális fizetési modellek? Mi köze az élménynek a profithoz? Mit adhatunk a felhasználóknak?

Élményfaktor a digitális fizetésben

.
hirdetés
elrejt
 
.