3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kilenc országban indul médiahatás-kutatás.

Meglepő helyről kaphatnak telefonhívásokat a következő hónapokban a berliniek, bukarestiek, a pozsonyiak: a magyar kormány képviseletében fognak érdeklődni náluk, hogy milyennek látják Magyarországot. Merthogy az Orbán-kormány szerint fontos tudnunk, milyen kép alakult ki rólunk a környező országokban.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium menedzseli a projektet. A munkára kiírt pályázatot májusban zárják le, de nem érdemes kapkodniuk a médiafigyeléssel foglalkozó vállalkozásoknak, mert már megvan a nyertes. A tárca ugyanis hirdetmény nélküli eljárásban választja ki a céget.

Az ajánlattevő akkor él ezzel a lehetőséggel, ha egy korábban meghatározott feladatra épül rá az új megbízás, így annak elvégzésére az előző tender nyertese tökéletesen megfelel.

Csak arra kell ügyelni, hogy valóban meglegyen az összhang a régi és az új munkák között, s a kiíró már a korábbi szakaszban tegye egyértelművé, hogy lesz még folytatása a projektnek.

Nos, ez a helyzet most az NFM eljárásával is. A minisztérium a Médianéző Kft.-nek adott még 2015-ben megbízást a hazai és nemzetközi médiafigyelésre.

Sokat elárul egyébként a hazai sajtóviszonyokról, hogy a pályázat a kiemelten figyelendő négy nevesített orgánum között említette meg akkor a Népszabadságot és a Napi Gazdaságot – ma már egyik lap sincs jelen a piacon.

Habony Árpád számára ismerős lehet a nyertes cég 

A kormányban azonban szimpla médiafigyelésnél többre vágynak: arra, hogy megbízható információval rendelkezzenek a térségbeli államok lakosságának véleményéről. Úgy látják, Magyarország nemzetközi megítélése meghatározó módon befolyásolhatja a kormány által hozott, az ország szempontjából releváns anyagi vagy szimbolikus döntéseket, valamint a szövetséges államok viszonyulását az országhoz.

Ezt a munkát négy szakaszban kell elvégeznie a cégnek, 2017 június 30 és 2018 június 15 között. A kiíró szerint a következő két év az Európai Unió szempontjából sorsdöntő jelentőségű lehet, ezért indokolt hogy ebben az időszakban elkészüljön az európai országok Magyarország-képének rendszeres vizsgálata. A Közép-európai Lakossági Médiahatás-kutatás során Németország, Ausztria, Szlovákia, Szlovénia, Románia, Bulgária, Lengyelország, Csehország, Horvátország és Szerbia lakosai készülhetnek arra, hogy kikérdezik őket a magyarokról.

A megbízásért nettó 348 millió forint illeti a vállalkozást, pontosabban ennyi a becsült összeg, amiről a kiíró képviselője tájékoztatta a Közbeszerzési Hatóságot.

A Médianéző a Nézőpont csoport egyik fontos cége, ide tartozik még a Nézőpont Intézet és a Kutatópont Kfz.. A csoport vezetője a politikai elemzőként ismert Mráz Ágoston Sámuel. A sajtóban leggyakrabban Habony-közeliként hivatkoznak a cégcsoportra. A kapocs Győri Tibor, az igazgatóság elnöke, aki a titokzatos hátterű, de nagyon befolyásos kormányzati tanácsadóval, Habony Árpáddal közösen tulajdonos a Modern Media Group Befektetési és Vagyonkezelő (MMG) Zrt.-ben

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!