Az outletek közül harmadikként nyitott M1 Outlet Center Biatorbágyon, a Premier Outlet mellett szállt ringbe a vásárlókért, inkább kevesebb, mint több sikerrel. Az M1 Outlet Kft. a három magyar magánszemély kezében levő FTB Invest Kft. tulajdonában van, amely befektetője, fejlesztője az outletnek. A cég felszámolási eljárása május 8-án kezdődött, a hitelezők követeléseiket június 17-éig jelenthetik be a kijelölt felszámoló Pannon Vagyonkezelő Kft.-hez.
Az M1 Outletbe a fejlesztők folyamatosan pumpálták a pénzt, a társaság jegyzett tőkéje 735 millió forintra növekedett, vagyis nagyjából ennyi ment el a 16,5 ezer négyzetméter kereskedelmi és 11 ezer négyzetméter parkolófelülettel rendelkező ingatlanra. Az FTB 2007 őszén stratégiai megállapodást kötött az osztrák hátterű, ingatlan-tanácsadó CPB Hungária Kft.-vel a bérlők felkutatása céljából.
Az outletet a lehető legrosszabb időszakban adták át: 2008 első negyedévében, amikor megtorpant a kiskereskedelmi forgalom Magyarországon. Emellett már az outletek (GL, Premier) közti konkurenciaharc eldőlni látszott a Premier javára. A hazai divatkereskedelem outletesítése a Premiernek annyira bejött, hogy sorra szippantotta el a lehetséges bérlőket, így a konkurencia képtelen volt újabb márkákat megszerezni. A helyzetre reagálva az M1 Outlet is inkább bevásárlóközponttá minősítette magát és a legnagyobb bérlője a CBA lett, ám időközben a szomszédságban az Aldi diszkont is megnyitott, így az FMCG piac felé nyitás sem hozott áttörést az M1 Outletnek. Ráadásul a szakemberek szerint sokat rontott a vásárlói kedven, hogy mélygarázst építettek az outletbe, ezáltal nehézkesebbé vált a parkolás, a vásárlók inkább továbbmentek a Premierbe.
Pedig az M1 Outlet rövid pályafutása alatt olyan kereskedőket hozott, amelyek multibrand üzletként működve Prada, Dolce & Gabbana és Gucci holmikat kínáltak. A repertoárban ott volt még a Doxa és az Edox, a Merrel, a Diesel, a Devergo, a Mustang, illetve a Sherpa. Az ötlet nem tűnt rossznak, hiszen Ausztriában a parndorfi outlet mögött is nyílt zöldmezős beruházás keretében egy hasonló bevásárlóközpont, ám a becsábított márkakereskedők tartották a 30 százalékos diszkontot. Itthon az M1 Outletben ez nem minden esetben volt így. Ráadásul Ausztriában a nagy outlet annyira vonzó lett, hogy a márkák sorban álltak a bérleményekért, itthon viszont a gyenge gazdasági környezet miatt 2008-ra már lasszóval kellett fogni a bérlőket, írja a Napi Gazdaság.