Az év elején, Lázár János építési és közlekedési miniszter által meghirdetett 10 vállalás teljesítése ma fontos állomásához érkezett — jegyzi meg az állami vasúttársaság közleményében.
Fotó: Mfor/Mester Nándor
Tiszta IC-k indulástól érkezésig
Az IC-k az ország legtöbbek által használt járatai, évente több, mint 1 millió ember utazik ezeken – összességében évi mintegy 91 ezer darab – magasabb szolgáltatási színvonalat biztosító vonatokon, így az utazási élményt alapvetően határozza meg, hogy milyen tapasztalatokat szereznek rajtuk a rendszeresen ingázók vagy az eseti utazók.
Az utazó takarítók által biztosított szolgáltatás tesztelése az elmúlt hetekben zajlott, keddtől pedig élesben, országos „lefedettséggel” is elindult a rendszer.
A takarítási tevékenység az új rendszer indulásának a napján mintegy 160 fős takarító személyzettel, összesítve több mint 800 órában és közel 64 ezer kilométeren zajlik az ország minden IC-vonatán.
Az InterCity vonatok folyamatos takarítása az idei esztendőben 1,9 milliárd forintos befektetést jelent az utazás kényelmébe.
MÁV+ applikáció
Szintén ma indult a MÁV-csoport új telefonos alkalmazása, a MÁV+. Az új applikáció egy darabig a régi alkalmazással párhuzamosan lesz elérhető, hiszen nem teljes funkcionalitással, hanem a legtöbbek által és leggyakrabban használt, legnépszerűbb szolgáltatásokkal startol.
A MÁV+ appba – egyebek mellett – belekerültek a modernebb azonosítási és felhasználókezelési megoldások, amelyeknek köszönhetően nem kell napi szinten bejelentkezni, ha már egyszer beléptünk, illetve az új mobilalkalmazást a weboldalas értékesítési felületen (jegy.mav.hu), továbbá a régi mobilalkalmazáshoz igényelt jelenlegi felhasználónévvel és jelszóval is lehet használni.
Az új MÁV+ app a vármegye- és országbérlet, illetve Magyarország24 és Vármegye24 napijegyvásárlással és bérletbemutatással indul, ám a következő egy évben hónapról-hónapra érkeznek majd a további díjtermékeket (pl. menetjegyeket, kedvezményeket) és az újabb funkciókat tartalmazó frissítések – köztük a nyári szezonra az egyik legfontosabb: a késési biztosítás.
Az új alkalmazás bevezetését egy ún. bétateszt előzte meg, amelybe aktív felhasználók kaptak meghívást a rendelkezésre álló 1500 hely erejéig. Mint emlékezetes, a részvételre jelentkező, aktív felhasználók között akkora volt az érdeklődés, hogy a tesztelői helyek mindössze két óra alatt elfogytak.