Évek óta először újra nyereséges a Tesco


Az árcsökkentés, valamint a személyi állomány növelése is pozitívan hatott a legnagyobb brit üzletlánc forgalmára.

Minden előrejelzés ellenére a brit Tesco kiemelkedő eladási számokat produkált a legfontosabb, karácsonyi periódusban. A vásárlók megemelkedett fogyasztással reagáltak az csökkentett termékárakra. A kedvező eredmény lökést adott az üzletlánc részvényeinek, amelyek 18 éves mélyponton voltak a bejelentés előtt a befektetői bizalmatlanság miatt.

A legnagyobb brit üzletlánc négyéves depresszióban volt az eladási adatokat tekintve, mert nem tudott eredményesen válaszolni a szektorban megjelenő olyan új versenytársakra, mint az Aldi és a Lidl.

Néhai sztárok, akik milliókat keresnek

A cég jelentése szerint az elemzői 1-3 százalékos csökkenéssel szemben 1,3 százalékkal növekedett az értékesítés a január 9-ig tartó hathetes időszakban az egy évvel korábbi időszakhoz képest. Az eladott termékek mennyisége 3,5 százalékkal, míg a tranzakciók száma 3,4 százalékkal nőtt.

Az ünnepi időszak biztató eredményeiben az üzletlánc elmondása szerint az átlagosnál alacsonyabb árak, a 4000 fővel megnövelt személyi állomány és a rendkívül kedvező karácsnyi ajánlatok játszottak fontos szerepet. Az árak körülbelül 5 százalékkal voltak alacsonyabbak, mint az előző év azonos időszakában.

A Tesco - amely tavaly áprilisban fennállásának egyik legrosszabb eredményét közölte, valamint beismerten manipulálta a könyvelését és emiatt 6,4 milliárd fontos veszteséget könyvelt el – jelentésében hozzátette, hogy általános értékesítési javulást értek el a legkisebbtől a legnagyobb üzletekig, külföldön és belföldön egyaránt.

Mindezek az eredmények – a második legnagyobb brit üzletlánc a Sainsbury’s és kisebb riválisa a Morrison eladási számaival együtt – azt mutatják, hogy a kiskereskedelmi szektor végre megbirkózni látszik az őket érintő jelentős változásokkal. Dave Lewis vezérigazgató elmondta, az éves profitvárakozásoknak megfelelően kereskednek és bíznak a további nyereséges eredményekben.

Elemzők szerint a cég vezérigazgatója által kijelölt az új irány beválhat a gyorsan növekvő olcsó diszkontláncok ellen. A részvények ára már a csütörtök reggeli üzletkötések során 6,8 százalékkal megugrott.

mfor.hu




hirdetés
hirdetés
elrejt
 
.