2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Miközben az ország nyugati felében milliárdok mennek el vasútvonalakra, addig keleten még 1943-ban is jobban teljesített a MÁV, mint napjainkban.

A vasútfejlesztés az elmúlt években szépen nyelte a milliárdokat, viszont ez távolról sem jelenti azt, hogy ezek az összegek arányosan oszlanának el az ország különböző területei között. Mi sem mutatja ezt jobban, minthogy Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében egy 71 kilométeres távot 218 perc, vagyis 3,6 óra alatt teljesítheti az, aki az állami vasúttársaságot választja. Korábbi cikkünk után azonban újabb elkeserítő adatot találtunk a Mátészalkaleaks oldalán.

Miközben az Index oldalán arról értekeznek egy cikkben, hogy mikor közlekedhetünk 160km/órás sebességgel Magyarországon, addig keleten a vonatok és a sínek állapota miatt jó, ha 40-50 km/h-val "száguldhatnak" a vonatok egyes szakaszokon. Ennek következménye az is, hogy a szabolcs megyeiek némi túlzással élve az 1943-as állapotoknak is örülnének. Az eltelt évtizedek alatt ugyanis nemhogy javultak volna a körülmények, még rosszabbak lettek.

A Mátészalka-Nyíregyháza távolságot ugyanis 74 évvel ezelőtt 99 perc alatt tehette meg az utazóközönség vonattal. Ez ma 108 percet jelent annak ellenére, hogy a több mint fél évszázad alatt rengeteg minden változott.
Nagyobb méretért kattintson a képre!
(Forrás: mateszalkaleaks.blog.hu)

A helyzetet súlyát csak növeli, hogy "mindössze" 52,2 kilométeres távolságról van szó, mely közúton optimális körülmények mellett akár 40 perc alatt megtehető. Igaz, ehhez igénybe kell venni az M3-as autópályát, de nem fizetős főúton sem kerül több időbe az út, mint 53 perc.

A lényeg leszűrhető, az ország keleti részében, ahol általánosan kedvezőtlenebbek a jövedelmi viszonyok, és az 1000 lakosra jutó gépjármű 166-235 darab szemben az országos átlaggal, a 312-422 darabbal, teljesen "versenyképes" alternatívát kínál a MÁV az ott élők számára.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!