2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Növekedést ért el a kiskereskedelem az első negyedévben, elsősorban a tartós fogyasztási cikkek iránti kereslet miatt. Az csak a később megjelenő GDP-adatokból derül majd ki, hogy a belső fogyasztásban a kiskereskedelem és a szolgáltatások mekkora szerepet játszanak.

Felemásan alakult a kiskereskedelmi forgalom az év első három hónapjában.
 
A naptárhatással korrigált adatok szerint a januári 3,8 százalékos növekedést februárban mindössze 0,9 százalékos növekedés követte, majd márciusban kiugró 5,6 százalékos volt a növekedés.
 
A márciusi kiemelkedő növekedés a húsvéthatással magyarázható.

Összességében az első negyedévben 3,4 százalékkal nőtt a naptárhatással korrigált forgalom.
 
Németh Dávid, a K&H Bank vezető elemzője azt mondta, hogy a kiskereskedelmi forgalmat a nem élelmiszerek, ezen belül is a tartós fogyasztási cikkek húzták, ezek forgalma ugyanis az első negyedév során - a naptárhatással tisztított adatok szerint - 5 százalékkal nőtt.
 
Az élelmiszerek és üzemanyagok az átlagnál alacsonyabb 2,4, illetve 3,2 százalékos növekedést értek el. A tartós fogyasztási cikkeknél a forgalombővülésben még szerepet játszanak az elmúlt közel egy évtizedben elhalasztott vásárlások.
 
„Konjunktúraciklusban vagyunk, nőnek a bérek, a foglalkoztatás, és így a vásárlóerő is fokozódik, ez pedig a kiskereskedelmi forgalomra kedvező hatást gyakorol” - tette hozzá a szakember. 
 
A szakember ugyanakkor azt is elmondta, hogy a háztartások emelkedő jövedelmének egy része nem feltétlenül a kiskereskedelemben csapódik le, hanem a szolgáltatások ugyanúgy célkeresztben lehetnek. „Az első GDP-adatokból derülnek majd ki a fogyasztási adatok. Ha utóbbiak 5 százalék körüli növekedést mutatnak, akkor az arra utal, hogy a szolgáltatások nagyobb szerepet játszhatnak a fogyasztás bővülésében, mint a kiskereskedelem” - fogalmazott a szakértő.
 
mfor.hu 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!