3p

A gazdaságfejlesztési operatív program keretében 675,1 millió forint uniós támogatással, 1 milliárd 360 millió forintból környezetbarát városi járműcsaládot fejlesztett ki az Evopro Kft. - mondta a projekt záróeseményén Rákossy Balázs, a Nemzetgazdasági Minisztérium európai uniós források felhasználásáért felelős államtitkára.

A projekt keretében egy gázhajtású buszt, egy felsővezeték nélkül is közlekedni képes trolibuszt és egy, a korábbihoz képest új, elektromos hajtású buszt fejlesztettek ki, ez utóbbihoz még egy töltőt is konstruáltak - mutatta be az eredményt Bodnár Balázs, a cég ügyvezető igazgatója.

A kormány a következő esztendőkben aktív iparpolitikával és az újraiparosítás folytatásával támogatja a gazdaság növekedését. Kiemelten fontos a kutatás-fejlesztés és az innováció is. A 2014-2020 közötti uniós költségvetési időszakra jutó támogatásokra 2017 nyaráig kiírják a pályázatokat. Ebből a gazdaságfejlesztő GINOP 2700 milliárd, míg a kutatás-fejlesztés 750 milliárd forinttal részesedik. Ez utóbbi célja, hogy az innovatív technológiák a nemzetközi piacon is helytálló termékeket eredményezzenek.

A Nemzetközi Energiaügynökség előrejelzése szerint 2050-re az új autók 65 százaléka - részben vagy teljesen - elektromos hajtású lesz. A kormány erőteljesen ösztönzi az elektromos közlekedés térnyerését Magyarországon. Ehhez azonban ki kell építeni az infrastruktúrát is. A környezetbarát buszgyártásban élen jár az Evopro csoport. A kompozit szerkezetű, modulokból összerakható buszcsaládjuk iránt nemzetközi kereslet mutatkozik. A csoport tavaly már 2,7 milliárd forint árbevételt ért el, nagyrészt mérnöki tudás exportálásával.

Mészáros Csaba, az Evopro csoport elnök-tulajdonosa kifejtette, hogy 75 elektromos töltővel lefedhető az ország, további ugyanennyivel pedig már 20-30 kilométerenként lehet egy olyan töltő, amely 15 perc alatt feltölti a jármű akkumulátorát. A városokban az Evopro által kifejlesztett, 2,5 óra töltésidejű berendezéseket lehetne telepíteni. A közbeszerzésekről elmondta, hogy két hazai elektromosbusz-tenderen eddig a busz előírt szélessége, hosszúsága, illetve az ajtók elhelyezkedése miatt nem indulhattak. A harmadik közbeszerzésen már nem volt ilyen probléma, viszont még nem hirdettek eredményt. "Ha a magyar busz annyiba kerül, mint a külföldi, akkor is 40 százalékkal olcsóbb, a gyártó cég adófizetése miatt" - mondta Mészáros Csaba, hozzátéve, hogy az eddigi támogatást már adóban visszafizették.

A BMW 2022-től csak kompozit buszokat akar gyártani, a Mercedes-Volvo pedig az elektromos buszokban látja a jövőt. Az Evopro csoportnál a kettő együtt van és képesek arra, hogy 2025-ig a tömegközlekedés feléhez legyártsák az elektromos, kompozit szerkezetű autóbuszokat.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!