3p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Pályázat nélkül lett az övék a létesítmény üzemeltetése.

A várakozásokkal szemben nem a Habony Árpádot és a Rogán házaspárt is helikoptereztető Fly-Coop kft., hanem az Aeroglobe Kft. kapta meg a budaörsi reptér üzemeltetését, írja forrásaira hivatkozva a Hvg.hu. Viszont az Aeroglobe ugyanúgy a Jakab család – Jakab Ernő és fia, Jakab Tamás – tulajdonában és vezetésében van, mint a Fly-Coop.

(forrás: budaörsiinfo.hu)

Néhány héttel ezelőtt derült ki, hogy tulajdonos Magyar Nemzeti Vagyonkezelő ki akarja tenni a budaörsi reptérről az üzemeltető Magyar Repülőszövetséget, akiknek augusztus végéig kellett elhagynia a helyszínt. Akkor még az volt a lehetséges forgatókönyv, hogy az üzemeltetést először az MNV veszi át, aztán rövid időn belül passzolják is tovább a Fly-Coop-nak.

Ehhez képest annyi az eltérés, hogy Jakabék másik cége lett a kiválasztott, az indoklás szerint a megfelelő tapasztalataik miatt. Jakabék működnek a Somogy megyei Kadarkút repterén is, ide van bejegyezve az Aeroglobe, amely ráadásul az a cégük, amellyel összebútoroztak a kormány kedvenc biztonsági cégével, a Valtonnal. Az Aeroglobe és a Valton-Sec Kft. év elején alapított közös céget Hun-Jet néven, az állami események állandó biztonsági cége ezzel szállt be a légi bizniszbe. A Fly-Coop, Aeroglobe vezetésében részt vevő Jakab Tamás egyben a Valtonnal közös cég egyedüli ügyvezetője is.

A vagyonkezelő már meg is kötötte a határozott idejű, 180 napos időtartamra szóló bérleti szerződést az Aeroglobe-bal, csütörtökön meglesz a birtokátruházás, ettől fogva pedig az övék az üzemeltetés. Az ország második legnagyobb repterének működtetését a Jakab család pályázat nélkül kapta meg.

Maga az átvétel nem zajlik a legmegtervezettebben. A légi irányítókat, hangármestereket az utód cég ugyan átvenné, de nem jogfolytonosan, tehát előbb fel kéne nekik mondani, és kifizetni a szeptemberi béreket és végkielégítéseket, melyek összege 15 millió forintra rúg, arra pedig az MRSZ-nél nincs forrás. Nem csak ez a gond:

„Olyan alapvető dolgokat sem tudunk például, hogy szereljük-e le az irányítótorony berendezését, hiszen ingyen csak nem hagyjuk itt nekik. De olyan dokumentumokat meg kér tőlünk a vagyonkezelő, aminek náluk is meg kell lennie, illetve ami nem is létezik, ilyen az egykori átadás jegyzőkönyve”

- mondta Mészáros László MRSZ-elnök.

Márpedig a zökkenőmentes átállás kiemelten fontos lenne, mert a budaörsi reptérről indulnak a katasztrófavédelem és a rendőrség gépei, valamint a műtéti szervszállításokat végző gépek is, a Honvédelmi Minisztérium pedig itt tartja a NATO-kötelezettségvállalásban érintett MiG vadászrepülőket.

A budaörsi reptér története persze itt még középtávon sem ér véget. Az Aeroglobe megbízása ugyanis nem véletlenül csak féléves, az MNV most megkezdi azon pályázat előkészítését, melyen majd eldől, kié lesz véglegesen a létesítmény. Értékes telken fekszik, biztosan meglesznek rá a megfelelő, milliárdos pályázók.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!