1p

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgadászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A légitársaság a régebbi problémák ellenére ismét Pratt & Whitney hajtóműveket rendel.

A fapados légitársaság kedden bejelentette, hogy az RTX Pratt & Whitney nevű cégét választotta hajtóműbeszállítónak 177 keskenytörzsű Airbus repülőgépéhez. Az új hajtóműveket a légitársaság 177 megrendelt A321neo repülőgépébe szerelik majd fel. A Wizz korábban a Pratt & Whitney GTF hajtóművét választotta 276 Airbus A320neo, A321neo és A321XLR repülőgépének hajtása céljából 2016-ban és 2020-ban is – számol be róla a Reuters.

A Wizz Air gépei új erőre kaphatnak
A Wizz Air gépei új erőre kaphatnak
Fotó: mfor/Mester Nándor

Korábban az Airportál is megírta, hogy a PW1100G-JM GTF-hajtóművek szennyezett fémporból készült alkatrészei miatt a légitársaságnak a 2025 áprilisától 2026 márciusáig tartó 2026-os pénzügyi éve végéig mintegy 40 Airbus A320neo családba tartozó gépét kell földön tartania.

A hajtóműgyártóval tavaly december 31-én megkötött kompenzációs megállapodás szerint a 2026-os naptári év végéig nyújt üzemeltetési támogatást a Wizz Air számára, beleértve egy pénzügyi ellentételezési csomagot is, amely fedezi a légitársaság üzemen kívüli vagy leállítandó repülőgépei miatt felmerülő közvetlen költségeket.

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!