A fapados légitársaság kedden bejelentette, hogy az RTX Pratt & Whitney nevű cégét választotta hajtóműbeszállítónak 177 keskenytörzsű Airbus repülőgépéhez. Az új hajtóműveket a légitársaság 177 megrendelt A321neo repülőgépébe szerelik majd fel. A Wizz korábban a Pratt & Whitney GTF hajtóművét választotta 276 Airbus A320neo, A321neo és A321XLR repülőgépének hajtása céljából 2016-ban és 2020-ban is – számol be róla a Reuters.
Fotó: mfor/Mester Nándor
Korábban az Airportál is megírta, hogy a PW1100G-JM GTF-hajtóművek szennyezett fémporból készült alkatrészei miatt a légitársaságnak a 2025 áprilisától 2026 márciusáig tartó 2026-os pénzügyi éve végéig mintegy 40 Airbus A320neo családba tartozó gépét kell földön tartania.
A hajtóműgyártóval tavaly december 31-én megkötött kompenzációs megállapodás szerint a 2026-os naptári év végéig nyújt üzemeltetési támogatást a Wizz Air számára, beleértve egy pénzügyi ellentételezési csomagot is, amely fedezi a légitársaság üzemen kívüli vagy leállítandó repülőgépei miatt felmerülő közvetlen költségeket.