Közel 800 ezer euró (250 millió forint) tőkebefektetést kapott a Hiventures Kockázati Tőkealap-kezelőtől az angol nyelvtanulás könnyed és szórakoztató formáját kínáló Xeropan. Küldetésük, hogy gyakorlati, az életből vett és folyamatosan bővülő témáik segítségével a minden helyzetben jól használható, élő nyelvtudás „ragadjon” a felhasználóikra.
„Tankönyvi, magolós, idejét múlt tananyagok helyett filmek előzeteseit, TV showk párbeszédeit, híranyagokat dolgozunk fel, hogy a velünk tanulók ne egy idegen bolygón érezzék magukat, ha külföldiekkel kell kommunikálniuk. A módszerünk lényeg éppen az, hogy anyanyelvi környezetbe helyezzük a tanulókat, hozzászoktatjuk őket az anyanyelvi kiejtés megértéséhez és kognitív gondolkodásra is késztetjük őket, hogy az adott szituáció segítségével felfedezzék a számukra ismeretlen szófordulatok jelentését” – árulta el az alapító cégvezető, Al-Gharawi M. Attila.
A világ 185 országából felhasználókkal rendelkező cég a befektetés segítségével intenzívebb nemzetközi megjelenést tervez. Első lépésként kétszeresére növelték az elérhető nyelvek számát, most pedig a beszédkészséget és a kiejtés fejlesztését forradalmasító, egyedülállóan innovatív funkciót, valamint az alkalmazás számítógépen is használható változatát készítik. A pénzből szeretnék a csapatot is bővíteni.
Az alkalmazás az elmúlt években már folyamatosan növekvő bevételt termelt. 2020-ig milliárdos árbevétel elérése a cél. A két alapítóval induló startup az elmúlt években tananyag fejlesztői, software fejlesztői és marketing csapattal bővült. Jelenleg húsz ember dolgozik az alkalmazás fejlesztésén és számos külső szakértőt is bevontak. Ennek köszönhetően naponta több ezren használják a Xeropan-t, és piaci átlagot meghaladó azok aránya, akik hosszú távon is velük maradnak. Ez különösen fontos a mi területünkön – árulja el Attila -, mert magabiztos nyelvtudást pár nap alatt még varázslatos módszerekkel sem lehet szerezni, csak akkor, ha néhány héten át legalább napi 5-15 percet rászánunk egy kis Xeropan-os „szórakozásra”.