A tájékoztatás szerint a magyar-szlovák infrastruktúra vegyesbizottság elsősorban a határkeresztező gyorsforgalmi fejlesztések jelenlegi helyzetével foglalkozott szerdai budapesti ülésén, megtartotta az első ülését az új Duna-híd építési feladatait összehangoló kétoldalú szakértői munkacsoport is.
A tárca közleménye szerint a magyar és a szlovák fél egyetértett abban, hogy az új komáromi Duna-híd a két ország közös beruházásában, uniós források igénybevételével valósuljon meg. A mintegy 25 milliárd forintos becsült költségű fejlesztés fedezetét az Európai Összekapcsolási Eszköz (CEF) keretéből lehetne előteremteni. A hídépítést felügyelő munkacsoport az újonnan elfogadott ügyrendje szerint legalább félévente ülésezik, a testületet társelnökökként a két szaktárca államtitkárai vezetik.
A Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár vezette magyar delegáció jelezte, hogy februárban elindul az M15 gyorsforgalmi út kétszer kétsávos autópályává bővítésének környezetvédelmi engedélyeztetése. A projekt kivitelezése legkorábban 2016-ban kezdődhet meg.
A küldöttség beszámolt arról, hogy a távlati M30-as autóút részeként 2015 végéig befejeződik a szlovák oldali Kassa-országhatár gyorsforgalmi szakaszt a Hidasnémeti-Tornyosnémeti elkerülővel összekötő 1,8 kilométeres csatlakozás megépítése.
MTI