Az idén az első negyedévben az üzemi eredménye 420 millió forint veszteség volt, a kamat- és az adófizetés, valamint a tőketörlesztés és az amortizáció előtti eredménye (EBITDA) 370 millió forintos veszteséget mutatott, míg tavaly ez utóbbi adatok - sorrendben - 410,1 millió, illetve 375,3 millió forintot tettek ki.
A csoportnak a NeoFM adataitól megtisztított első negyedévi üzemi eredménye 178 millió forint veszteség volt, a kamat- és az adófizetés, valamint a tőketörlesztés és az amortizáció előtti eredménye 142,8 millió forintos veszteséget mutatott, míg az adózott eredmény 133,4 millió forintot tett ki.
Az econet.hu csoport árbevétele idei első negyedévében 695 millió forint volt, mely 435 millió forinttal haladta meg az előző év azonos időszakának árbevételét. A menedzsment szerint a jelentős növekedés részben a NeoFM árbevételének, részben pedig az EMGPrint üzletág teljesítményének köszönhető.
Az egyik legfontosabb portfólió elem, a NeoFM 2010 első negyedévében a várakozásoknak megfelelő üzleti teljesítményt nyújtott. A rádió a legfrissebb hallgatottsági adatok alapján a kereskedelmileg legfontosabb, reggeli műsorsávban piacvezetővé vált, teljes napi hallgatottsága pedig meghaladja az 1,4 millió főt.
NeoFM-től - a bevezető-felfutó időszakot követően a kedvező mérési eredményekre késéssel reagáló növekvő hirdetési aktivitásnak köszönhetően - az idei év második felére már az várható, hogy üzemi szinten eredményes legyen - véli a menedzsment.
A reklámpiac ciklikusságából adódóan az üzleti éven belül jellemzően az első negyedévi eredmények a leggyengébbek. E tényező, illetve az elhúzódó gazdasági válság hatásai ellenére a cégcsoport - a tavaly novemberben indult, jelenleg felfutó szakaszban lévő NeoFM adatait kiszűrve - mintegy 60 százalékkal kevesebb veszteséget termelt, mint a tavalyi év azonos időszakában.
A cégcsoportnál arra is emlékeztetnek, hogy az econet.hu Nyrt. az akvizíciós lehetőségeket is aktívan keresve, 2010 áprilisában, az első negyedéves beszámolási időszakot követően kisebbségi részesedést és a reklámfelületek értékesítésére vonatkozó jogot szerzett az EXIT programmagazin kiadójában. Emiatt a média-üzletág tulajdonában vagy résztulajdonában lévő ingyenes programmagazinok hetente már csaknem 600 ezer olvasót érnek el - tartalmazza az összegzés.
MTI/Menedzsment Fórum