Az Activia, az Actimel és egy sor egyéb termékcsalád gyártója 4,76 milliárd euró árbevételt ért el 2011 első három hónapjában, ami 20 százalékkal több az egy évvel korábbinál és meghaladja az elemzői előrejelzésekben szereplő 4,66 milliárd eurót.
A 20 százalékos növekedés elsősorban a friss tejtermék üzletág eredményének és az Unimilk orosz tejipari cég felvásárlásának a következménye. Organikus alapon - az árfolyamváltozások és a felvásárlás hatását kiszűrve - a növekedés 6,5 százalékos, ami ugyancsak meghaladja az elemzői várakozásokat.
A palackozott vizet, csecsemőtápot és orvosi tápszert is gyártó Danone a nyersanyagárak folytatódó emelkedésére és hektikus változására számít az idén. A nyersanyagköltség közel 40 százalékát kitevő tej ára tavaly 10 százalékkal emelkedett, az idén pedig további 5-8 százalékos drágulás várható. Valamennyi alapanyagot együttvéve 6-9 százalékkal nőhetnek a cég költségei, a drágulás mértéke várhatóan a megjelölt sáv felső széléhez lesz közel - közölte a cég csütörtökön.
A Danone a fogyasztói árak emelésével is igyekszik ellensúlyozni a hatást, termékei már az első negyedévben is drágultak, a következő időszakban pedig átlagosan további 2 százalékos emelés várható.
Elemzők rámutatnak: a fogyasztói cikkeket gyártó vállalatok és a kereskedők igen óvatosan érvényesítik áraikban a költségek emelkedését, az olyan ismert márkák tulajdonosai viszont, mint például az Activia joghurt, bátrabbak lehetnek, mert a fogyasztók kötődnek a márkákhoz.
A Danone az első meghatározó európai cég az ágazatban, amely beszámol első negyedévi eredményeiről. A nagy versenytársak közül a Nestlé pénteken, az Unilever pedig április 28-án publikálja beszámolóját.
MTI