2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A 2009-es súlyos árbevétel-csökkenés ellenére a Knorr-Bremse sikeresen alkalmazkodott a megváltozott körülményekhez, és eredményes költségcsökkentési programot hajtott végre, így nem lett veszteséges - közölte Lepsényi István, a Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft. vezérigazgatója csütörtökön Kecskeméten.

A haszongépjármű-gyártás területén a Knorr-Bremse szempontjából két legfontosabb, az észak-amerikai és az európai piac idei teljesítménye megközelíti a válság előtti szint 70 százalékát, ami a Knorr-Bremse számára 35-40 százalékos árbevétel-növekedést hoz a tavalyi „válságévhez” képest - mondta Lepsényi István, a hazai és nemzetközi beszállítók részvételével tartott szakmai nap után tartott sajtótájékoztatón.

A müncheni központú, világszinten vezető közúti haszonjármű és vasúti fék-, felfüggesztés-, és menetdinamikai rendszereket gyártó cégcsoport 15 ezer embert foglakoztat a világ 30 országában, és 2008-ban 3,4 milliárd euró összegben értékesített.

A vezérigazgató elmondta: Nyugat-Európában 2008-ban 650 ezer haszonjárművet gyártottak, ez 2009-ben 200 ezerre esett vissza, de 2010-ben előreláthatólag 330 ezer jármű kibocsájtása várható, és folyamatosan növekedni fog.

Érdekességként említette Kínát, amely a válság ideje alatt kihasználta a lehetőséget, tovább növekedett, és 2009-ben több mint egymillió haszonjárművet gyártott.

Lepsényi István vezérigazgató szerint a Knorr-Bremse csoport sikeresen és eredményesen menedzselte a járműipari válságot, és fejlődési fázisba lépett.

A magyarországi leányvállalat húsz országba értékesíti a cégcsoport termékeit. Értékesítése 2008-ban 31,5 milliárd forint volt, amely a 2009-es visszaesés után 2010-ben előreláthatólag 30 milliárd forint lesz.

Bíró Attila, a Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft. operációs igazgatója beszámolt arról a jelentős költségcsökkentési programról, amelynek eredményeként 3 év alatt 30 százalékkal csökkentik a költségeket.

Hangsúlyozta: ez a program nemcsak a válságra adott válasz, hanem a gazdaságos és versenyképes termelés alapja, amelyhez a beszállítóknak is alkalmazkodniuk kellett.

Utalt arra, hogy több magyar és német beszállító is a dolgozók bérének csökkentésére kényszerült az elmúlt évben.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!