A haszongépjármű-gyártás területén a Knorr-Bremse szempontjából két legfontosabb, az észak-amerikai és az európai piac idei teljesítménye megközelíti a válság előtti szint 70 százalékát, ami a Knorr-Bremse számára 35-40 százalékos árbevétel-növekedést hoz a tavalyi „válságévhez” képest - mondta Lepsényi István, a hazai és nemzetközi beszállítók részvételével tartott szakmai nap után tartott sajtótájékoztatón.
A müncheni központú, világszinten vezető közúti haszonjármű és vasúti fék-, felfüggesztés-, és menetdinamikai rendszereket gyártó cégcsoport 15 ezer embert foglakoztat a világ 30 országában, és 2008-ban 3,4 milliárd euró összegben értékesített.
A vezérigazgató elmondta: Nyugat-Európában 2008-ban 650 ezer haszonjárművet gyártottak, ez 2009-ben 200 ezerre esett vissza, de 2010-ben előreláthatólag 330 ezer jármű kibocsájtása várható, és folyamatosan növekedni fog.
Érdekességként említette Kínát, amely a válság ideje alatt kihasználta a lehetőséget, tovább növekedett, és 2009-ben több mint egymillió haszonjárművet gyártott.
Lepsényi István vezérigazgató szerint a Knorr-Bremse csoport sikeresen és eredményesen menedzselte a járműipari válságot, és fejlődési fázisba lépett.
A magyarországi leányvállalat húsz országba értékesíti a cégcsoport termékeit. Értékesítése 2008-ban 31,5 milliárd forint volt, amely a 2009-es visszaesés után 2010-ben előreláthatólag 30 milliárd forint lesz.
Bíró Attila, a Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft. operációs igazgatója beszámolt arról a jelentős költségcsökkentési programról, amelynek eredményeként 3 év alatt 30 százalékkal csökkentik a költségeket.
Hangsúlyozta: ez a program nemcsak a válságra adott válasz, hanem a gazdaságos és versenyképes termelés alapja, amelyhez a beszállítóknak is alkalmazkodniuk kellett.
Utalt arra, hogy több magyar és német beszállító is a dolgozók bérének csökkentésére kényszerült az elmúlt évben.
MTI