2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A magyar Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. ajánlatot tett a cseh közlekedési minisztériumnak a cseh úthasználati díj rendszerének üzemeltetésére 2017-től - közölte a közszolgálati cseh hírtelevízió (CT24) a közlekedési minisztériumra hivatkozva.

A cseh úthasználati díjrendszert jelenleg az osztrák Kapsch Trafficom üzemelteti, amelynek tízéves szerződése 2016 végén jár le. A cseh közlekedési minisztérium 2015 végén jelentette be, hogy megkezdte a új tenderkiírás előkészítését.

A CT24 szerint a magyarok felajánlották a cseheknek, hogy a díjrendszer jelenlegi évi mintegy kétmilliárd koronás üzemeltetési költségeit a felére csökkentik.

Január végén a szlovák SkyToll autópályadíj-rendszer üzemeltető vállalat tett ajánlatot Dan Tok cseh közlekedési miniszternek. Prágai értesülések szerint a SkyToll és a cseh minisztérium képviselői már két alkalommal találkoztak. A SkyToll három éven át üzemeltetné a hálózatot, és a Kapsch díjbeszedő rendszerét részben a szlovák rendszerre cserélné le.

A Cseh Köztársaság a rendszer 2007-es üzembe helyezése óta 67 milliárd korona (2,48 milliárd euró) díjbevételre tett szert. A Kapsch és alvállalkozói a rendszer kiépítésével és üzemeltetésével 18 milliárd koronát kerestek.

A cseh közlekedési miniszter legutóbbi nyilatkozatai arra engednek következtetni, hogy a korábbi tervek ellenére mégsem írnak ki új tendert. Ennek egyik oka az időhiány, a másik pedig az, hogy a Kapschsal megkötött eddigi szerződés olyan feltételeket tartalmaz, amelyek nehezítik a versenypályázat kiírását. Dan Tok szerint ezért a legvalószínűbb az, hogy a következő két évben is a Kapsch kap megbízatást a rendszer működtetésére, és csak azután lesz új tender a rendszer tízéves működtetésére. A miniszter ugyanakkor megígérte, hogy a végső döntés meghozatala előtt megvizsgáltatja a beérkezett új ajánlatokat is.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!