3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az econet.hu médiacsoport árbevétele 2009 első félévében több mint 860 millió forint volt. A 2009 második negyedévi árbevétel a 2009 első negyedév árbevételét 340 millió forinttal haladta meg, az előző év azonos időszakához képest kisebb csökkenést mutatva. A 2009 első félévi árbevétel a 2008 év azonos időszakától 270 millió forinttal maradt el, amely kétharmad részt a médiapiacon leggyengébb időszaknak számító első negyedév teljesítményének tudható be, áll a társaság közleményében.

Az econet.hu médiacsoport árbevétele 2009 első félévében több mint 860 millió forint volt. A 2009 második negyedévi árbevétel a 2009 első negyedév árbevételét 340 millió forinttal haladta meg, az előző év azonos időszakához képest kisebb csökkenést mutatva. A 2009 első félévi árbevétel a 2008 év azonos időszakától 270 millió forinttal maradt el, amely kétharmad részt a médiapiacon leggyengébb időszaknak számító első negyedév teljesítményének tudható be, áll a társaság közleményében.

Az üzemi eredmény a médiapiaci szezonalitásnak és a válság miatti visszaesésnek betudhatóan a költségcsökkentő intézkedések ellenére is elmaradt az előző év azonos időszakában realizálttól. 2009 első félévében a csoport EBITDA eredménye -463 millió forint, adózott eredménye -428 millió forint volt. Ez utóbbihoz az első negyedév 456 millió forint veszteséggel, míg a második negyedév 28 millió forint nyereséggel járult hozzá. A számok a 2009 első negyedévéről a második negyedévre 480 millió forintot meghaladó eredményjavulást mutatnak. A 2009 második negyedévi EBITDA adat 2009 első negyedévéhez képest 300 millió forintot meghaladó mértékben növekedett. Az EBITDA szintű erősödés oka a Média Üzletág javuló teljesítménye, ami a leépítések költségei és egyéb egyszeri tételek nélkül negyedéves üzletági szinten már néhány tízmillió forintos pluszba fordult. A második negyedéves adózott eredmény javulásának további fő tényezője az Externet Nyrt. részesedés értékesítéséből realizált 130 millió forint körüli pénzügyi eredmény.

Balázs Csaba, az econet.hu Nyrt. elnök-vezérigazgatója 2009. év első félévének eredményeiről elmondta: "A Társaság második negyedéves eredményei már kedvezőbb tendenciát mutattak az első negyedév mélypontját követően, a cégcsoport összességében a becsült piaci átlagnak megfelelően teljesített. Az év hátralévő részében is mindent megteszünk a válság hatásaihoz való eredményes alkalmazkodás érdekében. A rövidtávú kedvezőtlen kilátások ellenére megerősítést adhat az a tény, hogy az econet.hu - a válságálló Szigettel is megerősítve - már ma is a legismertebb magyar brandeket birtokló médiavállalkozások egyikeként, jelentős piaci szereplőnek számít. A cégcsoportot a média fókuszú stratégia is segítheti abban, hogy hosszabb távon a legnagyobb magyarországi média-tulajdonosok közé tartozzon."

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!