Az Apple, a világ legértékesebb technológiai vállalata hétfőn éjszaka tette közzé negyedéves pénzügyi eredményet, mely szerint a társaság forgalma 37,5 milliárd dollárt tett ki. Ez ugyan meghaladja mind az elemzői konszenzust, mind a korábbi időszak forgalmát, ám eközben a vállalat legendásan magas profitrátája tovább szűkült.
A vállalat ugyanis a mostani negyedévét 7,5 milliárd dolláros nyereséggel zárta, ami jócskán elmaradt az egy évvel korábbi 8,2 milliárdos szinttől. A vállalat bruttó nyereségrátája 37 százalékos volt, szemben az egy évvel korábbi 40 százalékos szinttel. A befektetőket elsősorban ez a trend aggasztja, hiszen a marzs immár a hetedik egymást követő negyedévben szűkül.
Persze az eredmények kapcsán azt is mondhtjuk, hogy a fogyasztók elkezdtek kicsit racionálisabban gondolkozni, hiszen az egyre inkább csak látens igényeket generáló készülékekbe épített extraprofitot kevesebben fizették meg. Az látható ugyanis, hogy az Apple fogyasztói egyre inkább a már korábban piacon lévő, bizonyított, illetve az alacsonyabb árú Apple termékek iránt érdeklődnek.
A legfontosabb termékek közül, mind az iPhone-ok, mind az iPadek legalább az egy évvel korábbi forgalmat tudták hozni. A Mac számítógépekből tavalyhoz képest kevesebb fogyott. Problémát jelentett az is, hogy a táblagépekből származó bevétel például 13 százalékkal esett vissza a bázisidőszakkal összevetve.
A felemás eredmények ellenére a cégvezetés optimizmusa töretlen. A számok közzétételét követő elemzői tájékoztatón az Apple vezérigazgatója, Tim Cook például azt nyilatkozta, az Apple üzletmenete még soha nem volt ilyen erős.
mfor.hu