A nagyáruházakat üzemeltető német társaság ugyanakkor arról számolt be, hogy bevétele növekedett, egyebek között a labdarúgó világbajnokság révén, amely megdobta a televízió-eladásokat a Media Markt és a Saturn áruházakban, Európa legnagyobb elektronikai üzlethálózatában. A kelet-európai devizák stabilizálódása is javította az eredményt, és több piacon a válság enyhülésének jelei tapasztalhatók - mondta Eckhard Cordes elnök-vezérigazgató.
A 34 európai, ázsiai és afrikai országban közel 300 ezer embert foglalkoztató társaság bevétele 15,7 milliárd euró volt április és június között, 2,4 százalékkal meghaladva az egy évvel korábbit, elmaradva viszont a 15,768 milliárdot valószínűsítő szakértői várakozásoktól. A 2.100 áruházat üzemeltető óriáscég legnagyobb európai versenytársa, a Carrefour 6,3 százalékkal 24,9 milliárd euróra növelte bevételét a tavaszi három hónapban.
A Metro AG kamat- és adófizetés előtti eredménye (EBIT) 252 millió euróra nőtt a tavalyi 248 millióról, az adózott eredmény viszont 52 millióról 44 millióra csökkent, messze elmaradva a 100 millió eurós elemzői előrejelzésektől.
A társaság közölte, hogy folytatja költségcsökkentési programját. Több ezer munkahely megszüntetésével 2012-ig évi 1,5 milliárd eurót kívánnak megtakarítani. Egyelőre azonban csak viszi a pénzt az áramvonalasítás, a "Shape" elnevezésű takarékossági program az idei első félévben 82 millió euróba került.
A Metro a piaci helyzet javulásával számol, beruházásra így a korábban tervezett 1,9 milliárd helyett 2,1 milliárd eurót fordít az idén, és várakozása szerint 2010 egészében a bevétel és a nyereség is "érezhetően" növekedik az egy évvel korábbihoz képest.
MTI/Menedzsment Fórum