Miközben a Groupon tavaly őszi részvénykibocsátásakor az üzleti modell nyereségessé tételében reménykedő befektetők óriási lelkesedéssel tolták a pénzt a kuponoldalba, a most közzétett számok sokakat visszarángatnak a kiábrándító valóságba.
A Groupon ugyanis 506 millió dolláros forgalom mellett 42,7 milliós veszteséggel zárta az elmúlt negyedévet, ez részvényenként 8 centes veszteség. A tőzsdei elemzők előzetesen ennél lényegesen jobb eredményt, részvényenként 3 centes nyereséget vártak. Igaz, az egy évvel korábbi részvényenként 1,08 dolláros mínuszhoz képest a vállalat jelentősen javított. A részvények a tőzsdezárás utáni un. after tradingben durván, 8 százalékkal zuhantak, és 22,50 dollár körül születtek üzletek a Groupon papírjaira. (update: magyar idő szerint 7-kor már 15 százalékos mínuszban kereskednek a papírral.)
A Groupon eredménye néhány kommentár szerint túlmutat önmagán. A vállalat ugyanis 2011 november 4-én lépett tőzsdére, miután rendkívül sikeres részvénykibocsátáson (IPO) volt túl. Ráadásul a debütáláskor az árfolyam tovább erősödött, és jelenleg is a fölött kereskednek vele. A közelgő Facebook IPO előtt - mely az egyes borúlátó elemzők által az újabb dotkom lufi csúcspontját jelenti – azonban a most közölt eredmény kijózanítólag hathat sokak számára. Elképzelhető, hogy a Groupon számai több befektetőt tesznek óvatossá, és a Facebook részvények nem lesznek túlárazva a jegyzéskor. (Természetesen addig még több makro- és mikrogazdasági történés befolyásolhatja a piacokat, és az IPO árazása még számos tényező függvénye.)
mfor.hu