A négy dollár fölé kúszó gallononkénti (3,78 liter) benzinár miatt a vásárlók a várakozásoknak megfelelően egyre inkább elfordulnak a nagy fogyasztású pickup teherautóktól és városi terepjáróktól.
A GM eladásai 19 százalékkal csökkentek, a Ford 28, a Toyota 21 százalékos visszaesést volt kénytelen elkönyvelni. A Honda és a Volkswagen ezzel szemben egy százalékkal tudta bővíteni piacát.
Elemzők szerint az üzemanyag drágulása a nagy járműveket gyártó vállalatok számára a legfájdalmasabb. Mint a Planning Edge michigani piacelemző cég igazgatója, Alan Baum rámutatott: az amerikai autópiaci kereslet 180 fokos fordulatot vett a korábbiakhoz képest. A vevők szinte egyik napról a másikra a kis fogyasztású kocsikat kezdték el keresni, és a kínálat nem képes kellő rugalmassággal reagálni erre gyors változásra, a takarékos kocsikból máris hiány mutatkozik.
A kereskedések nem tudják kielégíteni például a Toyota hibridje, a Prius, valamint a Corolla és a Yaris iránt megnövekedett igényt. Baum szerint a forgalmi adatok várhatóan még hónapokig csökkeni fognak.
A Ford F-sorozathoz tartozó pickupokat - amelyek évek óta a legsikeresebb modellek voltak Amerikában - az utóbbi két hónapban négy autó is lekörözte: többet adtak el Toyota Corollából és Camryból, valamint Honda Civicből és Accordból.
A Nissan 18 százalékos forgalomcsökkentést jelentett.