2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A luxusipar egyik fő piacának számító Japánban történt katasztrófa ellenére várakozáson felüli eredményeket ért el az idei első negyedévben az ágazat legnagyobb szereplője, a Louis Vuitton táskákról is ismert francia LVMH, és a titkos szövésű anyagból készült viharkabátjával és jellegzetes kockás szövetmintájával híressé vált brit Burberry.

A 155 éve alapított Burberry kedden megjelent beszámolója szerint a bevétel 390 millió font volt a január-márciusi időszakban, ami 33 százalékkal több az egy évvel korábbinál, és meghaladja a Reuters 357 milliós elemzői konszenzusát.

A márkaboltot Budapesten is üzemeltető társaság az utóbbi időszakban az üzlethálózat fejlesztésére koncentrált. Tavaly júliusban például egyszerre 50 Burberry butikot nyitottak Kínában. A tervek szerint az összesített eladótér az idén világszerte 12-13 százalékkal nő.

A Burberry részvény árfolyama több mint 600 százalékkal emelkedett az utóbbi két és fél évben, miután a társaság a válság hatására jelentősen csökkentette a költségeit, aztán pedig sikerrel kapcsolódott rá a luxusipari konjunktúrára, amit elsősorban a növekvő kínai kereslet indított be.

A Japánban történt kettős természeti katasztrófa aggodalmat okozott a befektetők körében, mert a távol-keleti ország a luxusipar termékeinek harmadik számú felvevőpiaca. A kedden közölt adatok azonban azt jelezték, hogy a japán válság nem veti vissza az ágazatot és a céget, aminek hatására a Burberry papírja a délelőtti kereskedésben minden korábbi rekordot megdöntött.

Hétfőn ugyancsak a várakozásokat felülmúló első negyedévi eredményekről számolt be az ágazat legnagyobb szereplője, a Louis Vuitton mellett márkák tucatjait - például a TAG Heuer karóra-, a Dior parfüm- és a Dom Pérignon pezsgőmárkát - egyesítő LVMH. A francia csoport bevétele 17 százalékkal 5,25 milliárd euróra emelkedett, míg elemzők 5 milliárdra számítottak. Az üzlet Európában, Amerikában és Ázsiában is jól ment, valamennyi üzletágban százalékosan kétszámjegyű volt a növekedés.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!