„Az Allee koncepciójának megalkotásakor egy új városközpontot szerettünk volna létrehozni.” – mondta el Baross Pál az Allee-t építő ING Magyarország Ingatlanfejlesztő Kft. ügyvezető igazgatója. – „A városközpont szerepet egyrészt a bevásárlóközpont mellett lakások és irodák, illetve házon belül és kívül jelentős közösségi funkciót ellátó területek kialakításával értük el, másrészt kiemelt figyelmet fordítottunk a fejlesztés során az új funkciók keltette negatív hatások megszüntetésére, illetve, az épületkomplexum környezetével történő minél teljesebb integrációra.”
A környezet – alagutak, sétáló utca
„A bevásárlóközpont megnyitásával megnövekedő forgalomra számítunk, ami többletterhelést jelentene a környező utak számára.” – mondta el Glavatity Gábor az ING Magyarország Ingatlanfejlesztő Kft fejlesztési igazgatója. – „A tervezéskor úgy döntöttünk eltemetjük a problémát: a városközpontba érkező forgalmat közvetlenül a fő utakról alagutakon keresztül vezetjük a teremgarázsba, tehermentesítve a környező utcákat.”A Bercsényi utca alatt húzódó alagút az Október 23-a utcától a Váli utcáig tart, és az utca teljes átmenő forgalmát elvezeti, illetve ebből az alagútból nyílik a bevásárlóközpont földalatti teremgarázsának bejárata is. A felszínen, az alagút felett csökkentett forgalmú, főleg a lakók behajtását szolgáló terület kerül kialakításra. A kertészeti eszközökkel kialakított terület teljesen elveszti az „autós utca” jellegét, inkább a nyugati nagyvárosokban már megszokott, csillapított forgalmú közösségi térré változik. A megközelítőleg 100 méter hosszú alagút a Várhegy alagút (350 m) után a második leghosszabb Budapesten.
A környék forgalmának csökkentését szolgálja az épület másik oldalán található szintén földalatti teremgarázs bejárat, ami a Fehérvári útról, a piac épülete mellől nyílik, és a Körössy József utca alatt keresztben vezet az épület földalatti szintjeihez. A két alagúton keresztül bonyolódik az üzletek, és kimondottan a SPAR szupermarket áruszállítási tevékenysége, nem zavarva a környező forgalmat és a lakók nyugalmát. A földalatti áruszállító alagút rendszer alapterülete megközelítőleg 3.500 négyzetméter, ami egyedülállónak számít Magyarországon. A projekt keretében az ING kibővítette, illetve korszerűsítette a Fehérvári úti piac árurakodóját. Így a piac kereskedői fedett helyen, kulturált körülmények között rakodhatják ki autóikat, illetve ennyivel is csökken a környékzaj terhelése.
Az egyik leghangsúlyosabb kültéri közösségi teret biztosítja a Körössy József utca sétáló utcává alakítása. A 250 méter hosszú és 25 méter széles utcát díszburkolat borítja majd, a Váli utca felöli végén egy közpark is születik. A megújult Körössy József utcában éttermek és kávézók nyitják meg kapuikat, hasonló találkozási, kikapcsolódási, és étkezési lehetőségeket kínálva mint a pesti oldalon a Liszt Ferenc tér.
Nem utolsó sorban, a környezet fejlesztése kapcsán az épülettel szomszédos összes lakóépület homlokzatát felújította az ING a XI. kerületi önkormányzattal közösen. A fejlesztés során a közterületek is nőttek, a Bercsényi utca szellősebb lett, szélessége 20 méterről 36 méterre nőtt. A Váli utca, Körössy József sarkán található tér pedig további 1750 négyzetméterrel növeli a közterületet.