3p

Hónapokig csak a fogukat szívhatták azok, akik még a nyáron beszálltak a legnagyobb közösségi oldalba, most azonban a harmadik negyedéves számok talán végre meghozták a várva várt áttörést. A cég szinte minden mutatóban felülmúlta a várakozásokat, hirdetési bevételei több mint harmadával ugrottak meg, és egyre nagyobb szeletet hasítanak ki a mobiltelefonos üzletágból is.

Több mint tíz százalékkal ugrottak meg a Facebook részvényei kedden az amerikai tőzsdék zárása után, persze az árfolyam még így is jócskán elmaradt a júniusi 38 dolláros tőzsdei bevezetéstől. A papírok 19,50 dolláron zártak a Wall Streeten, majd az úgynevezett zárás utáni kereskedésben 22 dollár fölé emelkedett az árfolyam. Mindez annak volt köszönhető, hogy a legnagyobb közösségi oldal kedden tette közzé harmadik negyedéves számait, melyek minden tekintetben felülmúlták az előzetes várakozásokat.

A vállalat harmadik negyedéves bevétele 1,26 milliárd dollárt tett ki, ez hét százalékkal volt magasabb az előző negyedév 1,18 milliárd dolláros értékénél és 32 százalékkal haladta meg az egy évvel ezelőtti árbevételt. A tőzsdei szabályoktól eltérő (non-GAAP) profit 372 millió dollár volt a vizsgált időszakban a második negyedéves 295 millió dolláros nyereség után. Mindez azt jelenti, hogy az egy részvényre jutó eredmény 12 cent lett. A tőzsdei szabályoknak megfelelő (GAAP) számítás szerint viszont 59 millió dolláros vesztesége volt a cégnek a harmadik negyedévben. A két számítási mód között a legfontosabb különbségek a részvényalapú juttatások, a jövedelemadók és a munkabéreket terhelő adók területén mutatkoznak. A Facebook esetében az elemzők általában a non-GAAP számításokat tartják fontosabbnak.

A fenti eredmények minden tekintetben meghaladták az előzetes várakozásokat, hiszen a szakemberek 1,23 milliárd dolláros árbevételt és részvényenként 11 centes profitot vártak a világ legnagyobb közösségi oldalától.

A vállalat közleménye szerint bevételeik 86 százalékát a hirdetések tették ki a harmadik negyedévben, különösen imponáló lehet, hogy ezek a bevételek 36 százalékkal növekedtek. Az elemzők a gyorsjelentés megjelenése után azt emelték ki, hogy elsősorban a hirdetések területén teljesített a várakozásoknál sokkal jobban a cég. A Facebooknak július és szeptember között átlagosan 1,01 milliárd aktív felhasználója volt havonta, ez 26 százalékos emelkedést jelentett az egy évvel korábbihoz képest. Ennél is jobb hír, hogy a mobiltelefonnal bejelentkező felhasználók száma 61 százalékkal 604 millióra ugrott. Mindez azért fontos, mert korábban éppen az volt a Facebookkal szemben az egyik legfőbb kritika, hogy nem elég erős a ma már egyre jobban terjedő mobiltelefonos üzletágban. Most azonban a társaság azt is közölte, hogy bevételeinek 14 százaléka már mobilos hirdetésekből jött össze, ami a szakemberek szerint az egyik legfontosabb előrelépés a harmadik negyedéves számokban. Mark Zuckerberg, a Facebook alapítója és vezérigazgatója is ezt emelte ki: "Szeretném eloszlatni azt a kételyt, mely szerint a Facebook nem tud pénzt csinálni a mobiltelefonokból".

A fentiek mellett rossz hír, hogy a közösségi oldal egyik legfontosabb partnerétől, a Zyngától már csak a bevétel 7 százaléka érkezett a második negyedéves 10 százalékos és a tavalyi harmadik negyedéves 12 százalékos arány után. "Összességében a játékok a Facebookon nem teljesítettek olyan jól, mint én szerettem volna" - mondta elemzőknek Zuckerberg. Ugyanakkor szerinte az pozitívum, hogy a Zynga csökkenő részesedése mellett a többi játékgyártótól több bevételük származott.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!