Az elemzői várakozásokat messze túlszárnyaló második negyedéves előfizetői és bevételi adatokat tett közzé a hétfői tőzsdei zárás után a Netflix Inc. internetes műsorszóró társaság, ami részvényének több mint tíz százalékos erősödéséhez vezetett a tőzsdén kívüli kereskedelemben.
A médiavállalat nagyon dinamikusan tudta növelni az előfizetői számát, a második negyedévben 5,2 millió új fizető nézőre tettek szert. A negyedév végén a Netflix külföldön 52,03 millió, az Egyesült Államokban 51,92 millió, összesen 104 millió előfizetővel rendelkezett. A vállalat történetében ez volt az első alkalom, hogy a nemzetközi piacon többen vették igénybe, mint az USA-ban. Meglehetősen félresikerült az elemzők prognózisa, hiszen csupán 3,2 milliós bővülést vártak.
Érdekli a Netflix részvény, esetleg Ön is vásárolna? Regisztráljon az Mfor Trader szolgáltatására, hamarosan felvesszük Önnel a kapcsolatot!
A Netflix a második negyedévben 32,3 százalékkal 2,79 milliárd dollárra növelte bevételét, nettó nyeresége pedig 65,6 millió dollár, részvényenként 15 cent lett, szemben az egy évvel korábbi 40,8 millió dollárral, részvényenként 9 centtel. Elemzők részvényenként 16 centet jeleztek előre az idei második negyedévre.
A kimagasló gyorsjelentésnek köszönhetően az árfolyam a kereskedést követően egész egyszerűen kilőtt, mivel 161,70 dollárról 179 dollárig emelkedett, ez több mint 10 százalékos ugrást jelentett. Egyes előrejelzések szerint a Netflix akár többet is érhet, hiszen a legnagyobb elemzőházak 200 dollár közelébe emelték a vállalatra vonatkozó célárat, olvasható az Equlior blogján megjelent elemzésben.
Az eredmények kapcsán megszólaltak a vállalat vezetői is. Reed Hastings vezérigazgató azt hangsúlyozta, hogy a Netflix az idén hatmilliárd dollárt tervez tartalom előállításra fordítani, főként hitelből, az előfizetők számának növelése. Ted Sarandos, a tartalomért felelős igazgató is a minőségi tartalom jelentőségét emelete ki, véleménye szerint a sajátgyártású sorozataik (növekedést a kedvelt sorozatok (House of Cards, Orange Is the New Black, Dardevil, vagy éppen a Narcos) jótékony hatással voltak a népszerűségük növekedésében. A tartalomgyártásukat egyébként nem csak az előfizetők, de a szakma is elismeri, idei 91 Emmy-díj jelölésük például rekordot jelent.
A Marketwatch az eredmények kapcsán azt írta, hogy a mostani kedvező számok megerősítik a vállalat stratégiáját, és a befektetők is nagyobb bizalommal fogják finanszírozni a Netflix tartalomgyártási terveit. Ez a trend vélhetőleg nem fog változni, amíg a vállalat ilyen ütemű növekedésre képes. A médiacég tervei pedig a jövőre nézve is ambiciózusak, hiszen a harmadik negyedévben túl akarják szárnyalni a 108 millió előfizetőt.
mfor.hu