3p

Egyre nagyobb üzlet immár nem csak az USA-ban, hanem világszerte az internetes műsorterjesztés. A szektor egyik nagyágyúja ismét komoly növekedésről számolt be, ami a részvényesek számára is komoly nyereséget hoz.

Az elemzői várakozásokat messze túlszárnyaló második negyedéves előfizetői és bevételi adatokat tett közzé a hétfői tőzsdei zárás után a Netflix Inc. internetes műsorszóró társaság, ami részvényének több mint tíz százalékos erősödéséhez vezetett a tőzsdén kívüli kereskedelemben.

A médiavállalat nagyon dinamikusan tudta növelni az előfizetői számát, a második negyedévben 5,2 millió új fizető nézőre tettek szert. A negyedév végén a Netflix külföldön 52,03 millió, az Egyesült Államokban 51,92 millió, összesen 104 millió előfizetővel rendelkezett. A vállalat történetében ez volt az első alkalom, hogy a nemzetközi piacon többen vették igénybe, mint az USA-ban. Meglehetősen félresikerült az elemzők prognózisa, hiszen csupán 3,2 milliós bővülést vártak.

Érdekli a Netflix részvény, esetleg Ön is vásárolna? Regisztráljon az Mfor Trader szolgáltatására, hamarosan felvesszük Önnel a kapcsolatot!

A Netflix a második negyedévben 32,3 százalékkal 2,79 milliárd dollárra növelte bevételét, nettó nyeresége pedig 65,6 millió dollár, részvényenként 15 cent lett, szemben az egy évvel korábbi 40,8 millió dollárral, részvényenként 9 centtel. Elemzők részvényenként 16 centet jeleztek előre az idei második negyedévre.

A kimagasló gyorsjelentésnek köszönhetően az árfolyam a kereskedést követően egész egyszerűen kilőtt, mivel 161,70 dollárról 179 dollárig emelkedett, ez több mint 10 százalékos ugrást jelentett. Egyes előrejelzések szerint a Netflix akár többet is érhet, hiszen a legnagyobb elemzőházak 200 dollár közelébe emelték a vállalatra vonatkozó célárat, olvasható az Equlior blogján megjelent elemzésben.

A csatorna egyik legnézettebb saját sorozata a House of Cards

Az eredmények kapcsán megszólaltak a vállalat vezetői is. Reed Hastings vezérigazgató azt hangsúlyozta, hogy a Netflix az idén hatmilliárd dollárt tervez tartalom előállításra fordítani, főként hitelből, az előfizetők számának növelése. Ted Sarandos, a tartalomért felelős igazgató is a minőségi tartalom jelentőségét emelete ki, véleménye szerint a sajátgyártású sorozataik (növekedést a kedvelt sorozatok (House of Cards, Orange Is the New Black, Dardevil, vagy éppen a Narcos) jótékony hatással voltak a népszerűségük növekedésében. A tartalomgyártásukat egyébként nem csak az előfizetők, de a szakma is elismeri, idei 91 Emmy-díj jelölésük például rekordot jelent.

A Marketwatch az eredmények kapcsán azt írta, hogy a mostani kedvező számok megerősítik a vállalat stratégiáját, és a befektetők is nagyobb bizalommal fogják finanszírozni a Netflix tartalomgyártási terveit. Ez a trend vélhetőleg nem fog változni, amíg a vállalat ilyen ütemű növekedésre képes. A médiacég tervei pedig a jövőre nézve is ambiciózusak, hiszen a harmadik negyedévben túl akarják szárnyalni a 108 millió előfizetőt.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!