3p

Az econet.hu 8,38 milliárd forint bevétel ért el 2010-ben, miközben adózott vállalkozási vesztesége 1,475 milliárd forint volt, szemben az egy évvel korábbi 2,098 milliárd, illetve 771,5 millió forinttal.

A Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján közzétett, konszolidált, nem auditált, a nemzetközi számviteli elvek (IFRS) alapján készült gyorsjelentés szerint - a még be nem jegyzett - új nevén EST MEDIA Nyrt. hagyományos média termékei több mint másfél milliárd forinttal növelték árbevételüket, többek között az országos kereskedelmi rádiós tevékenységhez kapcsolódó értékesítés bővülésének köszönhetően.

Az egyszeri tételekkel korrigált adózott vállalkozási veszteség tavaly 327,5 millió forint volt, míg egy évvel korábban a veszteség még 491,4 millió forintot tett ki.

A közlemény idézi Balázs Csabát, az econet.hu Nyrt. elnök-vezérigazgatóját, aki elmondta, határozott céljuk, hogy a cégcsoport 2011-es, a jelenlegi portfóliót figyelembe vevő konszolidált árbevétele a reklámpiac teljesítményétől függően 8,5 és 10 milliárd forint közötti tartományban legyen és a csoport üzemi szintű eredményessége félmilliárd forintot meghaladó mértékben javuljon a 2010-es adatokhoz képest.

A 2010-es év a Sziget Kft. (Event üzletág) többségi tulajdonának november végi megszerzésével a cégméret ugrásszerű növekedésével zárult, december 31-vel a cégcsoport konszolidált mérlegfőösszege meghaladta a 10 milliárd forintot.

Az árbevétel növekedésével párhuzamosan a portfólió bővülés miatt megnövekedtek ugyan a csoport költségei is, mindemellett az üzemi eredmény csaknem 430 millió forinttal, 69 százalékkal, a kamat- és adófizetés, valamint értékcsökkenés előtti eredmény (EBITDA) pedig több mint félmilliárd forinttal, 108 százalékkal javult a bázisidőszakihoz képest. Tavaly az üzemi szintű veszteség 190 millió forint, az EBITDA pedig plusz 36,3 millió forint volt.

A gyorsjelentés szerint az Event üzletág miatt 2011-től az árbevétel dinamikája megváltozik: több mint 70 százaléka a fesztivál szezont és az azt megelőző időszakot magában foglaló második-harmadik, 19 százaléka pedig a médiaköltések szempontjából hagyományosan legerősebb negyedik negyed évben folyik majd be. A költségek felmerülésének előre látható üteme miatt - a médiaszektor általános működési költségei egyenletesen oszlanak el a negyedévek között, míg az Event üzletág költségei már a második negyedévben megjelennek - az is várható, hogy a cégcsoport üzemi szintű eredményei csak harmadik-negyedik negyedévben képződnek meg. Ez egyben azt is jelenti, hogy az ezt megelőző időszaktól üzemi szintű eredmény nem várható.

Az econet.hu részvényeivel a BÉT "A" kategóriájában kereskednek, a papír hétfői záró ára 86 forint volt, az elmúlt 12 hónapban pedig 84 és 143 forint között mozgott.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!