2p

Növelte forgalmát és nyereségét az első negyedévben a német Henkel AG fogyasztási cikk vegyipari vállalat, és az eredmény beszámoló közlésével egyidejűleg megemelte éves eredmény előrejelzését is.

A Henkel a január-márciusi első negyedévben 3,823 milliárd euró értékesítési árbevételt ért el, 8,9 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.

Az üzleti eredmény 1,9 százalékkal 430 millió euróra, az egyszeri tételekkel kiigazított üzleti profit pedig 12,1 százalékkal 473 millió euróra emelkedett. Az üzleti eredmény kulcs 0,4 százalékponttal 12,4 százalékra emelkedett.

Kisebbségi tulajdonrészek leszámításával a nyereség 285 millió euróra emelkedett a 2010 első negyedévi 259 millióról. Az egy elsőbbségi részvényre jutó nyereség 21,7 százalékkal 73 centre nőtt.

Elemzők 3,7 milliárd eurós értékesítési árbevételt, 452 millió eurós üzleti eredményt és 279 millió eurós nyereséget jeleztek előre.

A legnagyobb javulást az erősen konjunktúra függő ragasztóipari üzletágban érte el a Henkel az autó- és elektronikai ipar növekvő keresletének köszönhetően. Az üzletág forgalma 14,1 százalékkal 1,884 milliárd euróra emelkedett. Az üzleti eredmény az emelkedő nyersanyag árak ellenére is 31,6 százalékkal 244 millió euróra nőtt.

A Henkel tevékenysége szerves forgalomnövekedésének ütemére vonatkozó idei prognózisát a korábban jelzett 3-5 százalékos tartomány tetejére tolta el, árbevétel arányos eredményét pedig a tavalyi 12,3 százalékról az idén 13 százalékra, 2012-ben pedig 14 százalékra kívánja növelni.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!