A Henkel a január-márciusi első negyedévben 3,823 milliárd euró értékesítési árbevételt ért el, 8,9 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.
Az üzleti eredmény 1,9 százalékkal 430 millió euróra, az egyszeri tételekkel kiigazított üzleti profit pedig 12,1 százalékkal 473 millió euróra emelkedett. Az üzleti eredmény kulcs 0,4 százalékponttal 12,4 százalékra emelkedett.
Kisebbségi tulajdonrészek leszámításával a nyereség 285 millió euróra emelkedett a 2010 első negyedévi 259 millióról. Az egy elsőbbségi részvényre jutó nyereség 21,7 százalékkal 73 centre nőtt.
Elemzők 3,7 milliárd eurós értékesítési árbevételt, 452 millió eurós üzleti eredményt és 279 millió eurós nyereséget jeleztek előre.
A legnagyobb javulást az erősen konjunktúra függő ragasztóipari üzletágban érte el a Henkel az autó- és elektronikai ipar növekvő keresletének köszönhetően. Az üzletág forgalma 14,1 százalékkal 1,884 milliárd euróra emelkedett. Az üzleti eredmény az emelkedő nyersanyag árak ellenére is 31,6 százalékkal 244 millió euróra nőtt.
A Henkel tevékenysége szerves forgalomnövekedésének ütemére vonatkozó idei prognózisát a korábban jelzett 3-5 százalékos tartomány tetejére tolta el, árbevétel arányos eredményét pedig a tavalyi 12,3 százalékról az idén 13 százalékra, 2012-ben pedig 14 százalékra kívánja növelni.
MTI