A társaság szerdai közleménye szerint a recesszió továbbra is hatással van az árbevételre, miközben a folyamatosan végrehajtott hatékonyságnövelő intézkedések és a jövőbeni növekedést szolgáló átszervezés eredményeként az EBITDA-ráta továbbra is kedvező szintű, 42,1 százalék volt az első negyedévben, gyakorlatilag ugyanakkora, mint egy évvel korábban.
A Telenor Csoport leányvállalata, a hamarosan Telenor névre váltó Pannon közölte, a beruházási költségek 1,7 milliárd forintot tettek ki 2010 első negyedévében, ami 38 százalékkal marad el az egy évvel korábbi szinttől. Az idei beruházások elsősorban a mobil szélessávú technológiákat érintik. A Pannon az első negyedéves átszervezése során 250 fős leépítést hajtott végre.
A társaság közölte: bár a jövőben is mindent megtesz azért, hogy innovatív módszerekkel, még kedvezőbb ár-érték arányt nyújtson ügyfeleinek, e törekvését akadályozzák egyebek mellett a magyar szabályozó hatóságok által megszabott, méltánytalanul magas díjak. A Pannon szerint a recesszió elhúzódó jellege és a küszöbön álló kormányváltás ideális lehetőséget teremt e díjak felülvizsgálatára és csökkentésére, ami katalizátorként ösztönözné a jövőbeni növekedést.
Az első negyedévben a recesszió miatt 29 ezerrel csökkent az előfizetők száma, így március végén a Pannon 3,582 millió előfizetéssel rendelkezett. A csökkenés a kártyás egyéni előfizetők szegmensére volt jellemző. A Pannon a forgalmazásban részt vevő kártyák száma alapján számított negyedév végi piaci részesedése 32,98 százalék volt 2010 márciusában, ami enyhe csökkenés 2009 negyedik negyedévéhez képest. A társaság egy előfizetésre jutó forintban számított átlagos havi árbevétele (ARPU) 12 százalékkal maradt el a 2009 negyedik negyedévi értéktől. Az idei első negyedévben az ARPU 3.470 forint volt, míg tavaly ilyenkor 3.770 forintot tett ki.
MTI/Menedzsment Fórum