Európa legnagyobb, a világ második számú sportszergyártója - a Nike után - a nyersanyagok drágulása és a japán természeti katasztrófa miatt bekövetkezett keresletcsökkenés ellenére 22 százalékot meghaladó mértékben növelte bevételét, 3,27 milliárd euróra. Az adózott eredmény 25 százalékkal 209 millió euróra nőtt. Elemzők 3 milliárdos bevételt, és 186 millió adózott eredményt vártak.
Az első negyedév jó eredményeinek ismeretében a társaság felfelé módosította az idén várható forgalmi adatot: arra számítanak, hogy 2011-ben a bevétel a korábban jósolt 5-10 százaléknál nagyobb mértékben fog növekedni, az adózott eredményt 625-650 millió euró körül várják.
Tavaly rekord nagyságú árbevételt ért el az Adidas, nyereségét pedig az előző évinek több mint kétszeresére növelte a labdarúgó-világbajnokság évében: a bevétel minden korábbinál nagyobb, 12 milliárd euró volt, 15,5 százalékkal nőtt 2009-hez képest. Az adózott nyereség 245 millió euróról 567 millióra emelkedett.
Az Adidas 2005-ben vásárolta fel az amerikai Reebokot, így egyesült a sportszergyártás második és harmadik számú szereplője, de a világelső Nike-ot egyesült erővel sem sikerült behozni.
MTI