Joachim Hunold közölte azt is, hogy árakat is kell emelniük - a téli járatoknál ez 11 százalék körül lesz - és legkevesebb 150 millió eurót akarnak megtakarítani a nem kifizetődő útvonalak számának csökkentésével, illetve marketingmunkájuk javításával. Bejelentette, hogy az üzleti osztályon az utastarifákat külön emelik majd. Utalt rá, hogy ezek az intézkedések különösen szükségesek, ha az olajárak a mostani magas szinten maradnak.
A közelmúltban az egyik vezető befektetési bank, a Dresdner Kleinwort csökkentette az Air Berlin részvényének célárát és egyben eladásra ajánlotta azt. A részvény árfolyama csaknem összeomlott, a légitársaság a német pénzügyi hatóságokhoz fordult kifogásolva a bank lépését, amely azt sugallta a befektetőknek, hogy az Air Berlin csőd előtt áll.
Újabb légicég húz a nadrágszíjon az olajárak miatt
Németország kettes számú légifuvarozójának, az Air Berlinnek a főnöke a hét végén a WirtschaftsWoche című lappal közölte, hogy az idei évre bejelentett téli tíz százalékos leépítés, miszerint 14 járatot beszüntetnek, csak az első felvonása a tervezett kapacitáscsökkentéseknek.