A leépítés 1,3 ezer szerelőt, valamint kétszáz menedzsmenttagot és kiegészítő személyzetet érint a vállalat szóvivője szerint. Az illetékesek arról még nem nyilatkoztak, hogy mely telephelyeken számíthatnak kirúgásokra a karbantartók, de a döntés valószínűleg más cégeket is érint, hiszen nem csak az American gépeit szervizelik a munkások - közli a CNN.
A nagy amerikai légitársaságok mind küszködnek a rekordmagasságokba szökött olajárak miatt. A Northwest Airlines és a United Airlines egyaránt két és félezer dolgozójától válna meg. A Delta Air Lines, a United Airlines és a Southwest Airlines öt és negyven dollár közötti jegyenkénti különdíj bevezetését jelentette be a közelmúltban.
A légitársaságok amerikai becslések szerint idén összesen mintegy 61,2 milliárd dollárt költhetnek üzemanyagra, ugyanez az adat 2007-ben "csak" 41,2 milliárd volt - írta korábban az mfor.hu.