6p

Mi legyen a pénzünkkel? Tegyük állampapírba? Részvénybe? Ingatlanba? Kriptóba?
A befektetésektől a vagyonkezelésig - újra itt a Klasszis Klub Live!

Jöjjön el személyesen, találkozzon neves szakértőkkel vagy csatlakozzon online!

2024. március 27. 17:00

Részletek és jelentkezés itt!

Noha a sorozat korábbi részeit láthatják hétköznap esténként a nézők, volt olyan nap, amikor a közönségarány már-már egy friss epizód számait idézte. A TV2 műsorváltása viszont csak az idősek körében jött be, persze, lehet, hogy nekik ez is elég.

A TV2 a múlt héten kezdte el vetíteni az eredetileg június közepére tervezett sorozatát, a Hegyi doktor - Újra rendel címűt. Ha megnézzük a műsor számait a különböző célcsoportoknál akkor meglehetősen vegyes képet kapunk. A német széria ugyanis nem igazán érdekelte a 18-49 év közöttieket, a kereskedelmi célcsoportban így az RTL Klub komoly lépéselőnybe került. Ugyanakkor a teljes népesség esetén, amely a 4 év feletti nézőket fedi le, már sokkal jobban szerepelt a filmsorozat. Noha lefele is nyit ez a célcsoport, a fiataloknál mégis sokkal fontosabb itt az idősebb korosztály, a nyugdíjas korúak, akik egyébként is jóval több időt töltenek a képernyők előtt mint fiatalabb honfitársaik. Azok a műsorok, amelyek a kereskedelmi célcsoportban gyengén, a teljes népsség körében viszont jól szerepelnek, szinte minden esetben a korosabb nézők körében aratott sikerüknek köszönhetik ezt. Ott ugyanis az adott műsorok erősen felülteljesítenek, a többi korcsoporthoz képest. Így volt ez a Hegyi doktorral is, míg ugyanis a 19-49-ben a legerősebb pénteki epizód közönségaránya is 13 százalék alatt maradt, és a leggyengébb napon csak 7,7 százalékot ért el, addig a teljes lakosság körében a készülékek előtt ülők 15-17 százaléka nézte.

A Hegyi doktor - Újra rendelt az idősebb korosztály ráadásul nem csak nagy számban, de stabilan is követte, a teljes népesség esetén sokkal kisebb volt a kilengés, mint a kereskedelmi célcsoportban. A 18-49 éves korcsoport esetében ugyanakkor jó jelnek tűnik, hogy gyenge kezdés után a hétvégére növekedett a műsor közönségaránya. Tanulságos volt az is, hogy a gyengébb számokat produkáló felvezető műsor a Bezár a bazár számait is lefele húzta a kereskedelmi célcsoportban, pedig Majkáék műsorát a fiatalabbak jobban szeretik, mint az idősek. Ugyanakkor hétfőn, amikor a Hegyi doktor indult és csuoán 7,7 százalékos közönségarányt ért el (18-49 évesek körében) akkor a Majka-Tilla vezette gameshow közönségaránya is 10 százalék alatt maradt.

A mi kis falunk ismétlése is verhetetlen volt
A mi kis falunk ismétlése is verhetetlen volt

A TV2 új sorozata persze azért is nehéz helyzetben van a 18-49-es korcsoportban, mert egy idősávban van az RTL Klub legerősebb műsorával, A mi kis falunkkal. A magyar vígjáték minden nap kiemelkedően teljesített, a tévé előtt ülők ötöde minden este nézte, de a legerősebb, szerdai adás 23,5 százalékos közönségarányt ért el. Az erős felvezetés sokat segített az egykor szebb napokat látott RTL-es szappanoperának, a Barátok köztnek is. Bár a Berényi család kalandjai mutatott holtpontokat, hiszen volt olyan nap, amikor 10 százalék alá csúszott a közönségarány. Ha a különböző korcsoportokat nézzük, akkor itt is elmondható egyébként, hogy míg a fiatalabbak körében esetenként gyenge számokat hoz, addig a teljes népességnél stabil közönségaránnyal rendelkezik.

Ahogy arról korábban beszámoltunk hétfő estétől változik az RTL Klub programstruktúrája, hiszen elfogytak a korábban vetített A mi kis falunk részei. Igaz a csatorna egy hasonlóan sikeres műsorral jelentkezik, hiszen indul a Drága örökösök második évada. A január elején indított első széria óriási siker volt, a nézők nagyon szerették. A szokatlanul korai őszi indulás pedig lehetőséget biztosít arra, hogy keményebb ellenfél nélkül az emberek esti rutinjává váljon, így a TV2 új őszi programjainak indulásakor már előnyösebb helyzetben lehet az RTL sorozata. A csatorna korábbi közleményéből egyébként az derült ki, hogy az RTL Magyarország online videotárján, az RTL Moston 2019 első hét hónapjában A mi kis falunk és a Drága örökösök volt a két legnépszerűbb sorozat, amelyeket A Tanár és a ValóVilág követnek. A tavaszi szezonban bemutatott műsorokat tekintve a Cápák Között, a Főnök inkognitóban, valamint a Gyertek át! epizódjai voltak a legnépszerűbbek az online nézők között. Az RTL Most népszerűsége ráadásul folyamatosan növekszik, január és július között 59 millió videómegtekintést regisztráltak.

Az RTL digitális platforjának továbbfejlesztett változata az RTL Most+ is szélesebb körhöz juthat el, hiszen az érintett vállalatok bejelentése szerint elsőként a Telenor MyTV online szolgáltatás előfizetői használhatják majd. Az RTL Magyarország 2019. május 31-én jelentette be, hogy a disztribúciós partnereknek kínált tartalmai kiegészülnek az RTL Most prémium változatával. Az RTL Most+ nevet viselő termék mind tartalmában, mind funkcióiban az RTL Most továbbfejlesztett verziója és fő célja, hogy a telekommunikációs cégek és kábelszolgáltatók kínálatát a modern tartalomfogyasztás igényei szerint bővítse. Az RTL Most+ többek között HD, a későbbiekben pedig FullHD felbontású videót, Chromecast támogatást, valamint kizárólag ezen a felületen elérhető, exkluzív tartalmat is kínál. A hagyományos RTL Most-hoz képest a felhasználók kevesebb reklámmal találkozhatnak, ugyanakkor a sorozatokat és filmeket hosszabb ideig nézhetik vissza. Emellett az érdeklődők az RTL Magyarország csatornáinak lineáris, élő adását is elérhetik az RTL Most+ felületen keresztül.

A TV2-n is lesz egy premier a délutáni idősávban. Új török sorozat váltja a Madárkát augusztus 12-től a TV2-n. Az Anya című díjnyertes széria olyan fajsúlyos témákra mutat rá, mint a gyermekbántalmazás vagy a családon belüli erőszak. A megszokott szerelmi szálak helyett ezúttal egy nehéz sorsú kislányért izgulhatnak a nézők. A történet a 7 éves Melekről szól, aki nehéz körülmények között él, és egy tanárnő próbál megmenteni.    

A Ferencváros BL-menetelése kapcsán egy héttel korábban azt írtuk, hogy az ellenfél nem volt elég neves, így vélhetőleg ezért volt a korábbinál kicsit alacsonyabb a mérkőzés nézettsége. Ugyanakkor ez a horvát bajnokra már nem mondható, az újabb Bajnokok Ligája selejtező mérkőzés mégsem hozott kiugró számokat. Mint a két fontos célcsoportban 8 és 9 százalék közötti közönségarányt ért el a meccs.

 

A 32. hét számait összefoglalva a 18-49-es korcsoportban főműsoridőben (19-23 óra között) az RTL Klub tovább tudta növelni az előnyét, a közönségaránya már a tavasz jobb időszakát idézte, 13,8 százalék lett, ami jelentős javulás az egy héttel korábbi adathoz képest. Kis mértékben a TV2 is javított, de a különsbég így is nőtt a két csatorna között. A TV2-t ezúttal a készülékek előtt ülők 8,9 százaléka követte. A fentiek alapján talán nem nagy meglepetés, hogy mind a hét esti időszakban a fenti célcsoportban és idősávban az RTL Klub nyert. Ismét jól teljesített a F+, ezúttal 5,2 százalékos közönségarányt ért el, ráadásul a fenti célcsoportban vasárnap a TV2-t is megelőzték. A másik RTL-es kábelcsatorna, a Cool (2,3% SHR) minimálisan visszacsúszott. Az egy héttel korábbi esést korrigálta a Viasat 3 (2,2% SHR), amelytől így látványosan leszakadt a Duna TV (1,1% SHR).

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!