2p

Az első negyedéves eredmények alapján a német óriáscégek közel sem tudtak olyan kellemes meglepetéseket okozni, mint tengerentúli versenytársaik.

Felemás lett a ma reggel kijött Adidas jelentés. Az első negyedéves bevétel 5,55 milliárd euró volt, míg a piac 5,62 milliárd eurót várt a vállalattól, számolt be az eredményekről az Equilor. Ennek ellenére a bruttó fedezet a várt 50,5 százalék felett alakult és 51,1 százalék lett a kedvező árképzésnek és régiós értékesítésnek köszönhetően, melyet a kedvezőtlen devizamozgások sem tudtak lerontani. Részben az említett mutató javulásának is köszönhetően a működési profit 746 millió euróra rúgott az átlagosan prognosztizált 711 millió euróval szemben. A sportszergyártó az idei évre vonatkozó kilátásait megerősítette. A vezérigazgató emellett kiemelte, a növekedés hajtómotorja a stratégiai fókuszban lévő észak-amerikai és kínai piacok voltak, valamint az e-kereskedelem terén is javulást értek el.

Németország másik kiemelkedő vállalata, a Bayer is lerántotta a leplet az első negyedéves eredményeiről. Vegyes volt a kép a vegyipari óriásnál, mivel az árbevétel elmaradt némileg a várakozástól és csupán 9,14 milliárd euró lett 9,29 milliárd euró helyett. Az egy részvényre jutó nyereség ezzel szemben a 2,28 eurót tett ki, míg az elemzők 2,08 eurót vártak. A jelentés legfőbb mondanivalója azonban nem az elmúlt negyedéves számokban rejlettek. A Bayer a 2018-as értékesítésre, valamint a korrigált EBITDA mutatóra vonatkozó kilátásait csökkentette, mely elsősorban a devizamozgásoknak tudható be. Emellett a Bayer várakozása szerint a Monsanto üzlet a futó negyedévben zárulhat le.

Vegyes eredményekről és megemelt várakozásokról jelentett az Infineon. A félvezetőgyártó bevétele 1,84 milliárd euró lett a várt 1,85 milliárd euróhoz képest. A cég jelentésénél kiemelt figyelmet élvező szegmens eredmény 314 millió eurót tett ki, felülmúlva a piaci várakozásokat. Az egyszeri tételektől megtisztított részvényenkénti eredmény a várt 21 cent helyett 26 cent lett. A befektetői bizalmat erősítheti, hogy a vállalat feljebb húzta az éves eladások növekményének sávját, azaz 3 százalék helyett minimum 4 százalékos bővüléssel számolnak. A szegmens eredmény hányada 16,5 százalék helyett 17 százalék lehet a pénzügyi évben.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!