A nemzetközi számviteli standardok (IFRS) alapján készített konszolidált jelentés szerint a pozitív iparági környezetben 4 százalékkal nőtt az építőipari szigetelőanyagok gyártásával foglalkozó cég árbevétele az első három hónapban, meghaladta a 18,6 millió eurót a tavalyi első negyedévi 17,9 millió euró után. A márciusi rendkívüli hideg ugyanakkor átmeneti negatív hatást gyakorolt az árbevételre.
Az árbevételen belül továbbra is az elsősorban épület- és lakásfelújításokhoz kapcsolódó homlokzati hőszigetelő rendszerek adták a legnagyobb hányadot (44 százalékot), ahol az első negyedévben 4 százalékkal nőtt a forgalom.
A bevétel 37 százalékát adó magyar piacon 7 százalékos volt a forgalom bővülése.A Masterplast kamat-, adófizetés és amortizáció előtti eredménye (EBITDA) 732 ezer euró volt a negyedévben, ami 28 százalékos javulás a tavalyi első negyedévi 573 ezer euró után.
Az MTI-hez eljuttatott közlemény szerint a Masterplast Nyrt. célja, hogy 2020-ra a régió vezető gyártó és disztribútor vállalatává váljon a szigetelési megoldásokhoz kapcsolódó termékek piacán. A vállalat tavaly ősszel bejelentett újabb, csaknem 6,7 millió eurós szabadkai beruházása révén olyan ágazatoknak is kínálhat majd termékeket, amelyek szorosan nem kötődnek az építőiparhoz. Az új, ipari divízió is fontos szerepet játszhat abban, hogy a társaság elérje a 2020-ra kitűzött 110 millió eurós bevételi és 7,5 százalék feletti EBITDA margin célkitűzést. A 2017-es árbevétel 89,6 millió euró volt.
Az 1997-ben alapított Masterplast-csoportnak 9 országban van saját tulajdonú leányvállalata.
A Masterplast részvényeivel a BÉT prémium kategóriájában kereskednek, a papír 615 forinton zárt csütörtökön. Az elmúlt egy évben a részvények legmagasabb árfolyama 718 forint, a legalacsonyabb 500 forint volt.