3p

Komplex felmérést készített a pénzügyi intézmények körében a Garantiqa Hitelgarancia Zrt. megbízásából a Századvég Politikai Iskola Alapítvány. A felmérés célja a résztvevők véleményének feltárása volt a Garantiqa-ról általában és szolgáltatásairól. A felmérésben a bankok vállalati finanszírozási területeit irányítók, és a vállalati üzletkötők vettek részt, az eredmény pedig azt mutatja, hogy a bankok elégedettek a Garantiqa szolgáltatásaival: a legfőbb értékeknek a kiszámíthatóságot, a kockázatvállalási hajlandóságot, és a Garantiqa rugalmasságát tartják.

Rózner Anna, a Garantiqa üzletfejlesztési igazgatója a felmérés kapcsán kiemelte: a felmérés egyik fontos eredménye azt mutatja, hogy a Garantiqa-val együttműködő bankok vezetői a munkakapcsolatot szoros, bizalmon alapulónak értékelték. A banki vezetők a Garantiqa erősségei között a folyamatos tájékoztatást és gyors iránymutatás nyújtását emelték ki.

A Garantiqa legfőbb értékei a válaszadók számára a kiszámíthatóság, a kockázatvállalási hajlandóság, a rugalmasság, de a legkiemelkedőbbnek a garantőr intézmény kommunikációját tartották. A megkérdezett üzletkötők ugyanakkor a megfelelő szakmai támogatást, és konstruktivitást emelték ki leggyakrabban.

Fontos pontja volt a felmérésnek az átfutási idők kérdése is. A megkérdezettek döntő része úgy vélte, hogy a Garantiqa által vállalt kezességek átfutási ideje megfelel az elvárásaiknak azzal együtt, hogy a nyári szabadságolások és egyes nagyobb vagy bonyolultabb egyedi ügyleteknél elképzelhető hosszabb átfutási idő, ami persze természetes.

Az igazgató kiemelte: a megkérdezett banki vezetők elsősorban a személyes konzultációk fontosságát és hasznosságát hansúlyozták, mint az információgyűjtés legfontosabb eszközét. A megkérdezett üzletkötők többsége pedig úgy nyilatkozott, hogy maximálisan tájékozottak a Garantiqa konstrukciói, ajánlatai és folyamatai tekintetében, melynek fő okaként a garantiqa-s munkatársakkal való jó viszonyt, illetve a megfelelő információs rendszert nevezték meg.

Közvetlen viszony, gyors kapcsolatteremtés 

Szintén kifejezetten pozitív a kép a segítségnyújtás terén: a válaszadók háromnegyede szerint a Garantiqa munkatársaitól jellemzően konstruktív javaslatokat kap egy-egy probléma megoldására, illetve úgy érzik, hogy személyes, közvetlen a viszonyuk, valamint könnyű és gyors a kapcsolatteremtés.

Fontos része volt a felmérésnek a Garantiqa digitális fejlesztéseinek, üzletmenet egyszerűsítési törekvéseinek górcső alá vétele. Nos, a válaszadók elsöprő többsége kifejezetten pozitívan nyilatkozott azokról a fejlesztésekről, amik a folyamatok egyszerűsítését célozzák. Az elektronikus ügyintézési megoldások bevezetése komoly előrelépés, a válaszadók elégedettek a rendszer minőségével, előny számukra a válaszadási idő lerövidülése, a gördülékenyebb kommunikáció, illetve az ügymenetek lebonyolításának egyszerűsödése - mondta Rózner Anna.

A felmérés eredményei közé tartozik, hogy a Garantiqa-val együttműködő pénzintézetek vezetői szerint a Garantiqa kezességvállalása jól illeszkedik ahhoz az igényhez, hogy a hitelügyletek fedezettsége javuljon. A kezességvállalás igénybevételét tulajdonképpen egyetlen tényező, az árazás nehezítheti, így számukra a díjak csökkentése, vagy a korábban már megszokott támogatott konstrukciók újra elérhetővé válása jelentene még nagyobb vonzerőt az állami hátterű kezességvállalás iránt. A válaszadó üzletkötők a fejlesztendő területek között a dokumentációk csökkentését és az elektronikus felületek további egyszerűsítését említették.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!