2019. augusztus 13. 13:43
mfor.hu

Erőteljes növekedést mutat a személyi kölcsönök piaca, miközben egyre többen bankolnak mobilon. A K&H pedig új lehetőséget teremtett arra, hogy a két tendenciát kihasználja: augusztustól mobilbankon keresztül, azaz teljesen online is lehet igényelni személyi kölcsönt, amely akár öt percen belül megérkezhet a számlára, ígéri a bank közleménye.

A magyar piacon több mint 270 milliárd forint összegben adtak a bankok személyi kölcsönt az év első hat hónapjában, ami 29 százalékos emelkedésnek felel meg. A K&H júliusig 24 milliárd forint személyi kölcsönt folyósított az ügyfeleinek, ez pedig 41 százalékos növekedés éves szinten. Közben a mobiltelefonnal bankolók száma 60 százalékkal nőtt, a mobiltárcás fizetések összege pedig átlépte az 5 milliárd forintot május végén.

A magyar piacon nagyon kelendőek a személyi kölcsönök: jegybanki adatok szerint az év első hat hónapjában több mint 270 milliárd forint összegben folyósítottak ilyen hiteleket a bankok, ami 29 százalékos emelkedést jelent éves összevetésben. A K&H az év első hét hónapjában több mint 24 milliárd forint összegben folyósított személyi kölcsönt, ami éves összehasonlításban 41 százalékos emelkedésnek felel meg, az átlagos hitelösszeg pedig több mint 1,5 millió forintra rúgott.



Mobilra “jön” a pénz
A K&H-nál az ügyfelek egy része már 2016 júniusa óta tud teljesen online személyi kölcsönt igényelni a K&H e-bankon keresztül, 2018 novembere óta pedig már nem K&H-s ügyfelek is kérhetik a pénzintézet honlapján keresztül. A hitelfelvételhez nem kell bankfiókot keresni, mindössze néhány kattintásra, internetelérésre és videós azonosításra van szükség. Az online ügyintézés ráadásul környezetbarát megoldás: megközelítőleg évi 44 ezer oldal papírt spórol meg a hitelintézet ezzel.



„Az online csatornák népszerűségét mutatja az is, hogy idén júniusban több mint tízszer annyian igényeltek a K&H e-bankban személyi kölcsönt, mint januárban. Augusztustól pedig szintlépés következett: ezentúl a K&H-s ügyfelek a mobilbankjukból is kérhetik a személyi kölcsönt” – emelte ki Kuruc Péter, a K&H Bank hálózati támogatásának vezetője. A mobilos lehetőség jelentősen növeli az online igénylők számát a K&H várakozásai szerint. Arra számít, hogy az év végére az elektronikus csatornán történő személyi kölcsön igénylések a folyósítások legalább 15 százalékát teszik majd ki. Az igénylés után öt percen belül megérkezhet a kölcsön - akár 7 millió forintos összege - a feltételeket teljesítő ügyfelekhez.

Mobilboom a bankolásban
A K&H mobilbankos alkalmazását május végén 245 ezren használták aktívan, ez 60 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi felhasználói létszámot. A mobilbankolók körében a leggyakoribb tranzakció az egyenleglekérdezés és az átutalás. A bank arra számít, hogy év végén 270 ezren használják majd aktívan a mobilbankos megoldást. A mobiltárca is egyre nagyobb népszerűségnek örvend: az okostelefonba “telepített” virtuális bankkártyával történt fizetések összege május végén meghaladta az 5 milliárd forintot. A mobiltárcát aktívan használó ügyfelek a kártyás vásárlásaik 30 százalékát bonyolítják a telefonjukkal. Egy-egy vásárlás alkalmával pedig 3600 forintot költenek átlagosan.

Cetelem MKB Cib Tov·bbi aj·nlatok